رئیس اداره حیات وحش آذربایجان غربی؛

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی گزارش نشد

1398/11/27 - 12:15 - کد خبر: 14634 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره حیات وحش آذربایجان غربی گفت: امسال تاکنون موردی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، امید یوسفی در گفت وگو با خبرنگار با بیان اینکه سرشماری پرندگان در ۳۰ زیستگاه استان انجام شد افزود: بر اساس بررسی و پایش صورت گرفته موردی از ابتلاء به بیماری و تغییر رفتار ناگهانی در بین پرندگان در استان تاکنون گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه این سرشماری با مشارکت ۱۲ تیم از متخصصان و اعضای سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه طی ماه جاری انجام شده است عنوان کرد: آذربایجان غربی به دلیل قرار گرفتن در بین هفت کریدور بین المللی پرندگان از استان‌های مهم در خصوص زمستان گذرانی و مهاجرت پرندگان به شمار می‌رود.
یوسفی با بیان اینکه ۵۵ درصد از گونه‌های شناسایی شده و مهم پرندگان در آذربایجان غربی مشاهده شده و زیست می‌کنند افزود: آذربایجان غربی با بیش از ۹۰ زیستگاه آبی دائمی و فصلی یکی از زیستگاه‌های مهم برای حضور پرندگان مهاجر و گونه خاص دنیا به شمار می‌رود.
رئیس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال این سرشماری با کاهش دمای هوا و بارش برف در این مناطق همراه بوده و به همین دلیل بسیاری از پرندگان مهاجر این منطقه را ترک کرده‌اند اضافه کرد: نتایج این سرشماری پس از جمع‌بندی و تکمیل فرم‌های مربوط، نتایج این سرشماری به منظور آنالیز و جمع‌بندی نهایی به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال می‌شود.
وی اظهار داشت: اطلاعات و نتایج حاصل از سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به عنوان پایه و اساس بررسی اندازه و تغییرات جمعیتی در برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی جمعیت‌های پرندگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
یوسفی بیان کرد: بررسی آخرین وضعیت پرندگان و زیستگاه‌های آنها و همچنین سنجش تأثیرگذاری اقدامات اداره حفاظت محیط زیست در خصوص یگان حفاظت، زهکشی و احیای تالاب‌ها در این منطقه در خصوص افزایش و تنوع گونه‌ها از اهداف اجرای طرح سرشماری است.
آذربایجان‌غربی با دارا بودن بیش از ۳۰۰ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی و بیش از ۷۰ تالاب دائمی و فصلی یکی از مهمترین مکان‌های مهاجرت و زیست انواع پرندگان است.
انتهای پیام/
موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی گزارش نشد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار