رئیس علوم پزشکی قانونی کشور؛

هشت استان کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیص DNA است

1398/11/27 - 12:00 - کد خبر: 14631 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حال حاضر هشت استان کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیص DNA فعال است که خدمات لازم را ارائه می دهد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، عباس مسجدی آرانی ظهر امروز در آئین افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر ۳۷۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور فعال است ولی نبود مراکز مربوط به این نهاد در بسیاری از شهرستان‌ها، از چالش‌های اساسی این سازمان برای ارائه خدمات بهتر به مردم است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ شهرستان کشور مرکز پزشکی قانونی ندارند و در صورت نیاز، مردم باید فاصله طولانی حداقل ۸۰ کیلومتری را تا نزدیک‌ترین مرکز پزشکی قانونی طی کنند اضافه کرد: پزشکی قانونی در سال ۹۷ با توجه به حجم عملکرد و خدمات، توانست ۲.۵ میلیون نظر کارشناسی صادر کند که ۸۵ درصد در حوزه معاینات، ۱۰ درصد در بخش آزمایشگاه و پنج درصد در حوزه معاینه اجساد بود.
مسجدی آرانی با بیان اینکه هر پزشک این سازمان ۲.۵ برابر حد استاندارد خود خدمات در زمان اداری، بعدازظهر و شب ارائه و در صحنه جرم حضور پیدا می‌کند عنوان کرد: در حال حاضر، هشت استان کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیص DNA فعال است که خدمات لازم را ارائه می‌دهد.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: در جریان سقوط هواپیمایی اوکراینی تیم‌های کارشناسی که از کانادا و انگلیس آمده بودند، از عملکرد و پیشرفت حوزه پزشکی قانونی ایران تعجب کرده بودند که این نشان از پیشرو بودن این بخش دارد.


بهره‌برداری از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال طرح طی سال جاری در آذربایجان‌غربی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال ۱۲۰ هزار میلیارد ریال طرح با تلاش دستگاه‌های مختلف در استان به بهره‌برداری رسیده که رقمی بی‌نظیر به شمار می‌رود افزود: فقط در دهه مبارک فجر امسال ۵۹۴ پروژه عمرانی و اقتصادی و خدماتی در استان افتتاح و کلنگ‌زنی شده که برای آنها، بیش از ۲۱ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌است.
آیدین رحمانی رضائیه با اشاره به اینکه پیش بینی شده که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها دو هزار و ۷۴۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شود بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ایران اسلامی، بسیاری از طرح‌های افتتاح شده در دهه مبارک فجر در حوزه زیرساخت‌های توسعه در استان اجرایی شده‌است.
وی اضافه کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که مردم ایران اسلامی با وجود سختی‌ها و مشکلات اقتصادی در کنار مسؤولان قرار دارند و با وحدت و همدلی مشکلات را حل خواهند کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تمامی تلاش مسؤولان در استان، کاهش تصادف‌های جاده‌ای است و پزشکی قانونی می‌تواند با ارائه آمارهای موجود و تحلیل‌های مربوط نقش مؤثری را در تصمیم‌های این کمیسیون ایفا کند.


ساختمان پزشکی قانونی آذربایجان غربی ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی نیز در این آئین با بیان اینکه ساختمان جدید این نهاد در زمینی به مساحت سه‌هزار مترمربع از سال ۱۳۹۲ در حال احداث است گفت: این ساختمان در دو فاز معاینات و اداری و بلوک آزمایشگاه در دست احداث است که فاز نخست آن امروز، در پنج طبقه و با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.
رسول روشنی با اشاره به اینکه ساختمان جدید پزشکی قانونی استان جز پروژه‌های ملی محسوب می‌شود و فاز دوم این ساختمان که شامل بلوک آزمایشگاه و تشریح است، به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت نیاز دارد بیان کرد: سالن تشریح شهرستان خوی نیز که با هدف پوشش شهرهای شمال استان در دست احداث است، در صورت تأمین اعتبار تا سال آینده افتتاح می‌شود.
ساختمان جدید پزشکی قانونی استان در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع از سال ۱۳۹۲ در حال احداث است، دو فاز معاینات و اداری و بلوک آزمایشگاه در دست احداث است که فاز نخست آن امروزدر پنج طبقه و با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
انتهای پیام/
هشت استان کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیص DNA است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار