خبر/

انتقال ۵۸ مادر باردار و بیمار روستایی به مراکز درمانی آذربایجان‌شرقی

1398/11/27 - 09:45 - کد خبر: 14609 نسخه چاپی

نصر: جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی امروز اعلام کرد: در پی بارش های زمستانی امسال ۵۸ مادر باردار و بیمار بدحال روستایی از سوی نجاتگران این جمعیت به نزدیک‌ترین مراکز درمانی شهری منتقل شده اند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، نجاتگران مستقر در پایگاه های امدادی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در یک هفته اخیر به صدها خودرو گرفتار در برف و کولاک در محورهای اصلی و فرعی امدادرسانی کرده و بیش از سه هزار نفر از هموطنان را نجات دادند.
بنابر این گزارش، نجاتگران این جمعیت همچنین به دهها تصادف جاده ای امدادرسانی کرده، ۳۸ فقره عملیات روستایی در مناطق سخت عبور انجام داده و به افراد گرفتار در برف و کولاک شدید بصورت شبانه روزی  کمک رسانی کردند.
براساس این گزارش، در این عملیات ها، نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای شهید ملک پور عزیزکندی و نظرکهریزی جمعیت هلال احمر هشترود پنج عملیات امدادی انجام و ۶ مریض بدحال و یک مادر باردار را از روستاهای عرقطو، عزیزکندی، مالاجیق، آسایش، گسایش و سعادتلو به نزدیکترین  مراکز درمانی شهری انتقال دادند.
نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای سیدالشهدای اتوبان پیامبر اعظم، شیبلی جاده قدیم تبریز – بستان آباد، استاد شهریار قره چمن بستان آباد و پایگاه موقت و فصلی کردکندی بستان آباد نیز با انجام ۱۰ عملیات امدادی و نجات پنج تن از مادران باردار، ۱۰ تن از بیماران بدحال را از روستاهای آبدار، سعدی، کرگان، الخلج، پیست اسکی سهند، کردکندی، نوجه ده کوه، قره بلاغ، خاچیک، قره چای را به مراکز درمانی شهری منتقل کردند.
نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید لطفی منش بارگاه چاراویماق نیز چهار عملیات امدادی انجام داده و اقدام به نجات و انتقال  دو تن از مادران باردار و دو تن از بیماران بدحال از روستاهای سلطان آباد صور، گل، چپقلوی، بارگاه و انتقال تکنسین های اداره برق تا پای تیرهای برق و وصل کردن برق 10 ها روستا کردند.
نجاتگران پایگاه امداد جاده ای امام علی(ع)  بناب نیز در هفته گذشته با انجام یک عملیات امدادی اقدام به نجات و انتقال یک مادر باردار از روستای صور به بیمارستان بناب کرده و نجاتگران پایگاه امداد جاده ای تیل تسوج هم با انجام یک عملیات امداد و نجات، یک بیمار بدحال را از منطقه تیل تسوج به مرکز درمانی انتقال دادند.
بنا بر این گزارش، نجاتگران پایگاه امداد جاده ای ارس جمعیت هلال احمر خدا آفرین با دو عملیات امدادی، چهار تن مصدوم و در راه مانده از روستاهای ابریق و دینه ور، نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید جواد احمدی عجمی میانه با چهار عملیات امدادی، یک مادر باردار و ۱۰ تن از بیماران بدحال و گرفتاران در برف و کولاک و مصدومیت در اثر خفگی گاز از روستاهای غریب دوست، صومعه علیا، خاتون آباد، شیویار به تجره رود را انجام دادند.
نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید بهرام رنجبر خراجوی مراغه نیز اقدام به انجام دو عملیات امدادی، نجات و انتقال یک مادر باردار و پنج تن از مسافران گرفتار در برف و کولاک در روستاهای سرکارآباد، کرم جوان، نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید ابوالقاسم جعفری هریس یک عملیات انجام و یک بیمار بدحال اهل روستای دیبکلو را به مرکز درمانی شهری منتقل کردند.
نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید محمدتقی اباذری بهرمان سراب نیز یک عملیات امدادی انجام و یک مادر باردار از روستای گل آباد را نجات داده و نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای شهید کاظم باقری یوزبند و کلان  کلیبر نیز سه عملیات امدادی انجام و سه تن از بیماران بدحال را از روستاهای باغلار، پیریوسفیان سفلی و کلان نجات و به نزدیکترین مراکز درمانی انتقال دادند.
نجاتگران جمعیت هلال احمر اهر نیز یک عملیات امدادی انجام و یک بیمار قلبی را نجات و سه مسافر گرفتار در برف و کولاک در راه روستای گرده سنگ را نجات، نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید یوسف تبار آذرشهر یک عملیات امدادی انجام و یک بیمار دیالیزی از روستای هفت چشمه را نجات و به مرکز درمانی شهری و نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید احمدی روشن علی بیگ کندی ورزقان یک عملیات امدادی انجام و یک بیمار بدحال را از روستای علی بیگ کندی نجات و به مرکز درمانی شهری انتقال دادند.
امدادگران خانه هلال روستای کهنموی اسکو اقدام به انجام یک عملیات امدادی و نجات یک کودک گرفتار در زیر بهمن به صورت زنده کرده، نجاتگران پایگاه موقت امداد جاده ای حسین آباد ملکان اقدام به انجام یک عملیات امدادی و نجات و انتقال یک مادر باردار از روستای تازه کند حوریلر به بیمارستان ملکان کرده و نجاتگران پایگاه امداد جاده ای عوارضی اتوبان تبریز نیز اقدام به انجام یک عملیات امدادی و نجات و انتقال یک مصدوم از روستای شیخ الاسلام تبریز به مرکز درمانی شهری کردند.
انتهای پیام/
انتقال ۵۸ مادر باردار و بیمار روستایی به مراکز درمانی آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار