رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور؛

۳۷۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور فعال است

1398/11/26 - 15:00 - کد خبر: 14574 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حال حاضر ۳۷۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور فعال است ولی نبود مراکز مربوط به این نهاد در بسیاری از شهرستان‌ها، از چالش های اساسی این سازمان برای ارائه خدمات بهتر به مردم است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عباس مسجدی آرانی امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ شهرستان کشور مرکز پزشکی قانونی ندارند و در صورت نیاز، مردم باید فاصله طولانی حداقل ۸۰ کیلومتری را تا نزدیک‌ترین مرکز پزشکی قانونی طی کنند.
وی ادامه داد: پزشکی قانونی در سال ۱۳۹۷ با توجه به حجم عملکرد و خدمات، توانست ۲.۵ میلیون نظر کارشناسی صادر کند که ۸۵ درصد در حوزه معاینات، ۱۰ درصد در بخش آزمایشگاه و پنج درصد در حوزه معاینه اجساد بود.
وی بیان کرد: هر پزشک این سازمان  ۲.۵ برابر حد استاندارد خود خدمات در زمان اداری، بعدازظهر و شب ارایه و در صحنه جرم حضور پیدا می‌کند.
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: در حال حاضر، هشت استان کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیص  DNA فعال است که خدمات لازم را ارائه می دهد.
مسجدی آرانی افزود: در جریان سقوط هواپیمایی اوکراینی تیم‌های کارشناسی که از کانادا و انگلیس آمده بودند، از عملکرد و پیشرفت حوزه پزشکی قانونی ایران تعجب کرده بودند که این نشان از پیشرو بودن این بخش دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: ساختمان جدید این نهاد در زمینی به مساحت سه‌هزار مترمربع  از سال ۱۳۹۲ در حال احداث است.
رسول روشنی افزود: این ساختمان در دو فاز معاینات و اداری و بلوک آزمایشگاه در دست احداث است که فاز نخست آن امروز، در پنج طبقه و با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.
وی اضافه کرد: ساختمان جدید پزشکی قانونی استان جزء پروژه های ملی محسوب می‌شود و فاز دوم این ساختمان که شامل بلوک آزمایشگاه و تشریح است، به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت نیاز دارد.
وی بیان کرد: سالن تشریح شهرستان خوی نیز که با هدف پوشش شهرهای شمال استان در دست احداث است، در صورت تامین اعتبار تا سال آینده افتتاح می‌شود.
وی اظهار داشت: ۱۶ مرکز پزشکی قانونی با فعالیت ۳۵ پزشک در استان فعال است.
بنا به این گزارش، ساختمان جدید پزشکی قانونی استان در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع  از سال ۱۳۹۲ در حال احداث است.
این ساختمان در دو فاز معاینات و اداری و بلوک آزمایشگاه در دست احداث است که فاز نخست آن امروزدر پنج طبقه و با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
سازمان پزشکی قانونی کشور زیرنظر رییس قوه قضاییه به منظور انجام وظایفی شامل اظهارنظر در امور پزشکی قانونی و کارشناسی آن، کالبدشکافی و انجام امور آزمایشگاهی و پاراکلینیکی به دستور مراجع ذیصلاح قضایی، پاسخ به استعمالات ادارات و سازمان های وابسته به قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های دولتی، اجرای برنامه‌های کارآموزی پزشکی قانونی و بررسی صلاحیت علمی داوطلبان خدمت پزشکی قانونی در سازمان، همکاری علمی و انجام امور آموزشی و پژوهشی مورد نیاز دانشگاه‌ها که برای پیشبرد اهداف سازمان و دانشگاه‌ها و تبادل اطلاعات علمی مورد نیاز با مراکز آموزشی و پژوهشی داخل و خارج کشور تشکیل شده است.
انتهای پیام/
۳۷۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور فعال است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار