استاندار زنجان؛

تامین خواسته روستاهای اطراف محل انتقال پسماند روی زنجان در اولویت قرار گیرد

1398/11/26 - 13:15 - کد خبر: 14561 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: امروز بزرگترین رسالت ما در تعیین تکلیف پسماند روی، فراهم کردن امکان انتقال پسماند به محل جدید است اما برای تحقق این کار، قول‌هایی که به مردم روستاهای اطراف محل انبار داده شده باید عملیاتی و نیازها و خواسته‌های روستاهاییان معترض تامین شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و قدردانی از حضور باشکوه مردم استان در برنامه‌های دهه فجر و به‌خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: تامین خواسته روستاهای اطراف محل انتقال پسماند باید در اولویت باشد تا روند انتقال پسماند به راحتی انجام شود.
وی با اشاره به ابلاغ ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آماده‌سازی و جابه‌جایی پسماند روی، گفت: در این خصوص، نظرم بر این بود که این اعتبار به چند پروژه نیمه‌تمام و شاخص استان در حوزه‌های ورزش، بهداشت، محیط زیست و منابع طبیعی تخصیص یابد تا کارهای ارزشمند و ماندگاری انجام و تمام مردم از آن بهره‌مند شوند.
حقیقی اظهار داشت: برای مثال؛ بیمارستان‌های زنجان، فاقد برخی تجهیزات بوده و مشکل دارند و حتی بخش خصوصی هم نتوانسته تامین کند در حالی که این تجهیزات، نیاز اساسی قطب ۶ کشور در حوزه بهداشت و درمان است و البته در سایر بخش‌ها نیز اقدامات و امکاناتی مورد نیاز است.
استاندار زنجان افزود: اختصاص اعتبار برای چند پروژه با شیوه توزیع که ابلاغ شده، امکان ندارد و باید طبق ابلاغ، عمل شود.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری تملک محل پسماند روی به جای خوبی رسیده اما تا زمانی که قانونی نشود نمی‌توان کاری انجام داد.
مقام عالی دولت در استان زنجان ادامه داد: اعتبارات امسال برای جابه‌جایی اختصاص یافته اما باید تلاش شود تا از سال آینده اعتبارات این بخش برای عارضه‌هایی که پسماند بر جای گذاشته، هزینه شود.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شمار جلسات کارگروه‌ها، افزایش کیفیت آن‌ها و پیگیری مصوبات جلسات، گفت: دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان باید نقشه راهی ترسیم کرده و هدفگذاری کند تا این مهم با سیستم نرم‌افزاری با عنوان «طرح تحرک» کنترل شده و مصداق‌های تفویض اختیار به کارگروه‌ها نیز در آن مشخص  و اجرا شود.
وی با اشاره به تدوین طرح منظومه اشتغال روستایی برای تمام شهرستان‌های استان، اظهار داشت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، این طرح باید سالانه در ۹۰ روستا اجرا می‌شد اما امروز در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است.
حقیقی تصریح کرد: اجرای منظومه اشتغال روستایی بدون آموزش، هیچ فایده‌ای ندارد بلکه باید همراه با آموزش باشد تا نتیجه‌بخش شود.
وی در خصوص بارش سنگین برف در استان گیلان، گفت: ۲۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و یک هزار بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته به استان گیلان ارسال شده و هم‌اکنون نیز تمام دستگاه‌های اجرایی استان آماده هرگونه همکاری و کمک به هموطنانمان در گیلان هستند.
حقیقی با اشاره به در پیش رو بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند سال جاری، خاطرنشان کرد: تمام ملت ایران با افکار و سلایق مختلف در بحث منافع ملی، ید واحده هستند.
وی افزود: انتخابات، مظهر قدرت و اقتدار مردم بوده و حضور حداکثری مردم، چشم دشمن را کور می‌کند.
انتهای پیام/
تامین خواسته روستاهای اطراف محل انتقال پسماند روی زنجان در اولویت قرار گیرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار