معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء:

مرزهای جمهوری اسلامی به سواحل مدیترانه منتقل شده است

1398/02/22 - 13:19 - کد خبر: 1455 نسخه چاپی

نصر: معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء با بیان اینکه توان سیاسی و دفاعی ایران در عرصه های مختلف طی 40 سال گذشته روز به روز ارتقا یافته است، گفت: مرزهای جمهوری اسلامی ایران در زمان حاضر به آن سوی مدیترانه منتقل شده و این افتخاری بزرگ برای نظام و انقلاب است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سردار محمدجعفر اسدی روز چهارشنبه در همایش 'سردار آتش' در تبریز افزود: این در حالی است که در دوران دفاع مقدس خط مرزی و خط مقدم رزمندگان اسلام با ارتش بعثی بین اندیمشک و پل نادری تنها 10 دقیقه فاصله داشت.
وی در این همایش که به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حسن شفیع زاده فرمانده توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد،حضور باقدرت، باصلابت و موفقیت آمیز ایران اسلامی در عرصه های مختلف جهانی و بین المللی را نشات گرفته از خون پاک شهدا و برکت وجودی ولی فقیه در این کشور ولائی دانست و اظهار داشت: آنچه که امروز اسرائیل غاصب را به اضمحلال کشیده است، روحیه شهادت طلبی و برکت خون شهدا است.

سردار اسدی ادامه داد: همین خون پاک است که آمریکای جهان خوار را پس از 40 سال از اریکه قدرت به زیر کشیده و نقشه های شوم آن یکی پس از دیگری با شکست مواجه می شود.
وی با بیان اینکه امنیت و آسایش امروز جمهوری اسلامی مرهون و مدیون شهدا و ولایت فقیه است، یادآوری کرد: این امنیت و آرامش نباید برای عده ای مشتبه شود زیرا که سایه جنگ به برکت خون شهدای دفاع مقدس و نعمت ولی فقیه از سر مردم ایران دور شده است.

سردار اسدی از ولایت فقیه به عنوان ستون انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این خیمه استوار نشده است مگر با خون پاک شهدا و جوانان پاک این سرزمین که باکری ها، یاغچیان ها، تجلائی ها و البته شفیع زاده ها از جمله این جوانان پاک بودند که جان در طبق اخلاص گذاشته و با نثار خون خود انقلاب و نظام را برای همیشه تاریخ بیمه کردند.
وی آذربایجان را مهد پرورش دلیران و عالمان و شخصیت های برجسته در طول تاریخ معرفی و اضافه کرد: تاریخ درخشان این خطه از ایران اسلامی برگ زرین در تاریخ بشریت است که دلیل اصلی آن اعتقاد و تعهد دینی مردمان آن است که در علم، حوزه، مجاهدت و شهادت همواره پیش قراول بوده اند.

سردار اسدی از شهید شفیع زاده به عنوان فرزند خلف آذربایجان و تبریز و بزرگ شده این دیار حسینی، عالم پرور و ولایی یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار به واقع و به معنی کامل کلمه ' حسن ' بود و روح بزرگی داشت.
وی گفت: مردم آذربایجان و تبریز به دلیل داشتن ریشه های دینی، اگر امروز نیز تهدیدی متوجه جمهوری اسلامی ایران شود همچنان در خط مقدم قرار گرفته و پیش قدم خواهند بود.
بر اساس این گزارش، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این همایش، شهید شفیع زاده را به عنوان سردار با غیرت سپاه توحید در دوران دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: این سردار شهید با تلاش های شبانه روزی و خلاقیت خود توانست با 200 قبضه توپ غنیمتی دشمن بعثی، توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بنیان گذاری کند.

این گزارش حاکی است، سردار شهید سرلشکر حسن شفیع زاده اولین فرزند خانواده از مادری به نام فاطمه به تاریخ 28 مرداد 1336 در خانواده ای مذهبی در محله لیل آوا در تبریز به دنیا آمد و در سال 1342 وارد دبستان شفق شد و به سال 1348 هنگامی که 12 سال بیشتر نداشت پدر خود را از دست داد.
در سال تحصیلی 49 - 1348 وارد دبیرستان امیرخیزی تبریز شد و با وجود مصائب ناشی از فقدان پدر توانست گواهینامه دیپلم را در خرداد 1354 در رشته طبیعی اخذ کند.
در 16 بهمن 1355 به خدمت سربازی رفت و دوره آموزش نظامی را در پادگان عجبشیر گذراند و پس از آن به تبریز انتقال یافت و در گروهان محل خدمت او افراد با سواد کم بودند به همین دلیل به سمت کمک منشی گروهان انتخاب شد و از این فرصت استفاده کرده و کلاس خداشناسی برپا کرد.
با آغاز حرکت مردمی بر ضد رژیم پهلوی، شفیع زاده به پخش اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) پرداخت، گهگاه از راهی مخفی از پادگان خارج می شد و بعد از تغییر لباس به جمع تظاهر کنندگان می پیوست.
با اوج گیری درگیری های پیش از انقلاب با علمایی چون شهید آیت الله مدنی و شهید آیت الله دستغیب در تماس بود و به منظور خنثی کردن تبلیغات حکومت نظامی از آنها دستور می گرفت.
در 16 بهمن 1357 خدمت سربازی شفیع زاده به پایان رسید و در 21 بهمن همان سال با باز شدن درب پادگان ها، اقدام به جمع آوری اسلحه کرده و گروه مسلحی جهت دستگیری ضدانقلاب و ساواکی ها سازماندهی کرد.
در مسجد آیت الله انگجی تبریز کلاس های آموزش نظامی ترتیب داد و به همراه چند تن از دوستان ˈسپاه توحیدی ˈ را پایه ریزی کرد که بعدها سپاه توحیدی در تشکیلات سپاه پاسداران تبریز ادغام شد و او به عنوان مسئول عملیات سپاه تبریز در سرکوبی اشرار آذربایجان و حزب خلق مسلمان نقش فعال داشت.
مدتی بعد عازم ارومیه شد و در کنار شهید مهدی باکری به سرکوب ضد انقلاب منطقه و پاکسازی مناطق مرزی چون سرو، سلطانی، حسنلو، شپیران و ترگور پرداخت و در پاکسازی منطقه سرو مسئولیت محور عملیات را بر عهده داشت.
با شروع جنگ تحمیلی، شفیع زاده راهی جبهه های نبرد شد، در آن زمان خرمشهر سقوط کرده و آبادان در محاصره دشمن بود که مهدی باکری و حسن شفیع زاده با یک قبضه خمپاره 120 میلی متری مأمور شدند تا به آبادان بروند.
آنها با زحمات بسیار از طریق ماهشهر به جبهه آبادان رسیدند، در 31 خرداد 1360 دکتر مصطفی چمران نماینده امام و فرمانده ستاد جنگ های نامنظم به شهادت رسید و مسئولان به این نتیجه رسیدند که ستاد جنگ های نامنظم تحت نظر بسیج و با فرماندهی حسن شفیع زاده به فعالیت های خود ادامه دهد.
در همین زمان وی سازماندهی توپخانه سپاه را پیشنهاد کرد و بعد از عملیات فتح المبین در فروردین 1361 غنایم زیادی به دست سپاه و ارتش افتاد که با هماهنگی سپاه و فرماندهی نیروزی زمینی ارتش قرار شد که توپخانه لشکر 77 آموزش تعدادی از پاسداران را به عهده بگیرد و شفیع زاده تعدادی از نیروها را به آموزش آورد.
از سال 1362 مرکز آموزش توپخانه در اصفهان را تشکیل داد که بعدها تبدیل به دانشکده توپخانه شد.
عروج عاشقانه و شهادت عارفانه این عاشق دلسوخته راس ساعت یک بامداد روز هشتم اردیبشهت ماه 1366 در جریان عملیات کربلای 10 اتفاق افتاد و به خیل عظیم شهدای دوران افتخارآمیز هشت سال دفاع مقدس پیوست.
مقام معظم رهبری در یازده اسفند ماه سال 1369 درجه سرلشکری به حسن شفیع زاده اعطا کردند تا به عنوان نشان افتخار و شایستگی آن سردار باقی بماند.

انتهای پیام/

مرزهای جمهوری اسلامی به سواحل مدیترانه منتقل شده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار