مدیرکل مدیریت بحران در گفتگو با «نصر» تشریح کرد؛

آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی چاراویماق و هشترود/ تا عصر فردا همه روستاها مسیرگشایی می شوند

1398/11/25 - 20:21 - کد خبر: 14521 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی از مسیرگشایی همه روستاهای شهرستان های چاراویماق و هشترود تا عصر روز آینده خبر داد.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار نصر درباره آخرین وضعیت روستاهای هشترود و چاراویماق که بارش سنگین برف اخیر راه های ارتباطی شان مسدود شده است، گفت: از ساعت 17 کولاک متوقف شده و همکاران ما مناطق چاراویماق و هشترود را به سه منطقه تقسیم کرده اند و کار می کنند.

وی افزود: امروز 15 دستگاه ماشین آلات سنگین برف خور، لودر، بولدزر به منطقه اضافه شدند و ارتش هم 4 دستگاه توپ کش کرایس به منطقه های چاراویماق و هشترود اعزام کرده است و توزیع نان و مواد غذایی انجام می دهند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی ادامه داد: سه دستگاه آرگو هلال احمر و برق منطقه ای هم در منطقه فعالیت می کنند. مشکل برق اکثر روستاها حل شده اما هنوز 15 روستا با مشکل قطعی برق مواجهند که انشاالله فردا صبح مشکل حل خواهد شد.

هنربر گفت: در چاراویماق 100 روستا مسیر گشایی شده و 2 هزار بسته نان توسط ارتش توزیع شده است و روستاهای مسیر گشایی شده مشکلی برای تامین نان و آذوقه ندارند.

وی اضافه کرد: مسیرگشایی 50 روستای هشترود هم به پایان رسیده و 1500 بسته نان به روستائیان توزیع شده است.

این مقام مسئول وعده داد: اگر کولاک نباشد، مسیر گشایی ها تا عصر فردا پایان می یابد و چون برای یکشنبه و دوشنبه هم بارش نعمت الهی پیش بینی شده است، دستگاه ها و تجهیزات راهداری در منطقه خواهند ماند تا در سریع ترین زمان مسیرهای مواصلاتی برف روبی شوند.
 

فرماندار: مردم از تردد غیر ضرور در جاده ها خودداری کنند/ ارتش مایحتاج ضروری را به روستاها می رساند

فرماندار چاراویماق با اشاره با مسدود شدن راه‌های ارتباطی و روستایی شهرستان، گفت: مردم از تردد در جاده‌ها برای انجام امور و روستاییان از سفر به مرکز شهرستان برای تهیه نان خودداری کنند، زیرا هماهنگی لازم برای پخش آذوقه و مایحتاج عمومی در بین اهالی روستاهای محاصره شده در برف صورت گرفته است.

صابر تقویمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به مسدود شدن راه های روستایی و جاده های شهرستان و درخواست های انجام شده، ۲ دستگاه خودروی سنگین کرایس از سوی گروه ۱۱ توپخانه مراغه برای توزیع مایحتاج ضروری مردم و اهالی روستاهای در محاصره برف این شهرستان اعزام شده که هم اکنون در حال امدادرسانی هستند.

وی با اشاره به بارش سنگین برف و مسدود شدن بیشتر راه های دسترسی این شهرستان گفت: هم اکنون تلاش ها برای بازگشایی راه های شهرستان و رفع مشکل قطع برق روستاها ادامه دارد.

تقویمی ادامه داد: در پی بارش برف در روزهای اخیر و کولاک شدید، تمامی راه های دسترسی اصلی و روستایی به جز راه چاراویماق به میانه مسدود شده و حتی جاده ارتباطی این شهرستان به مراغه و نیز دسترسی به آزادراه نیز بر اثر شدت بارش و کولاک مسدود شده است.

وی اضافه کرد: با این وجود هم اکنون چهار اکیپ راهداری درصدد بازگشایی مسیرهای مسدود شده جاده ای هستند، اما شدت کولاک و میزان برف عملیات بازگشایی را با مشکل مواجه و کند کرده است.

وی اضافه کرد: امکانات شهرستانی، منطقه ای و استانی برای بازگشایی راه های این شهرستان بسیج شده که امیدواریم در ساعات آینده این امر تحقق یابد.

انتهای پیام/
 
آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی چاراویماق و هشترود/ تا عصر فردا همه روستاها مسیرگشایی می شوند محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار