رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد:

تلاش برای راه اندازی تراموای تبریز تا پایان شورای پنجم

1398/11/24 - 17:56 - کد خبر: 14508 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تلاش می کنیم فاز ۴ قطار شهری تبریز که شامل تراموا است را تا پایان شورای پنجم راه اندازی کنیم.

به گزارش نصر، شهرام دبیری در آئین افتتاح فاز سوم خط ۱ مترو تبریز در گفتگویی اظهار کرد: افتتاح فاز سوم خط ۱ مترو یک هدیه به شهروندان عزیز و غیرتمند تبریزی بود.
او ادامه داد: مردم ما لایق بهترین ها هستند و این یک هدیه ناقابل از طرف شورای شهر، شهرداری و سازمان قطار شهری به شهروندان عزیز است تا آنها بتوانند از این امکانات بهره مند شوند و ما شاهد این باشیم که هم ترافیک و هم آلودگی هوای شهرمان کاهش یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تکمیل پروژه قطار شهری تبریز، عنوان کرد: ایستگاه های باقی مانده خط ۱، در طول سال آینده تکمیل خواهد شد و در کنار آن ساخت خط ۲ نیز در جریان است.
او افزود: همچنین برنامه ریزی می کنیم که سال آینده بتوانیم تراموا را نیز راه اندازی کنیم تا یک حمل و نقل ترکیبی در شهر تبریز داشته باشیم و بتوانیم علاوه بر اتوبوس، مینی بوس و ون، هم از مترو و هم از تراموا استفاده کنیم.
دبیری در خصوص زمان تکمیل خط ۱ مترو تبریز، یادآور شد: امیدواریم خط ۱ در سال آینده بطور کامل تمام شود و همه ایستگاه ها نیز تکمیل و راه اندازی شود.
او اظهار کرد: اکنون مسیر ۱۷ کیلومتری خط ۱، از جنوب شرقی تبریز به سمت غرب می آید که در راستای کاهش میزان ترافیک در این منطقه کمک کننده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه هر کیلومتر از مترو ۵۰۰ میلیارد هزینه در پی دارد، گفت: مترو یک پروژه پرهزینه است و ما تلاش می کنیم با تداوم ساخت آن، خط ۱ بطور کامل راه اندازی شود.
او با اشاره به ساخت و برنامه ریزی خطوط باقی مانده مترو تبریز، ادامه داد: هم اکنون کار ساخت خط ۲ در جریان است و برای خط ۳ نیز برنامه داریم. تراموا که همان خط ۴ مترو است، ساخت آن سال آینده شروع می شود و امیدواریم تا پایان شورای پنجم شاهد راه اندازی آن باشیم.
دبیری در ارتباط با میزان اعتبار تخصیص یافته به پروژه مترو تبریز، گفت: بیشترین کمک و اعتبار به مترو تبریز در این دوره اختصاص یافته است و مجموع آن به اندازه چند سال گذشته بوده است.
او افزود: تلاش می کنیم این تخصیص اعتبار به مترو همچنان ادامه داشته باشد و بتوانیم از امکانات دولتی نیز استفاده کنیم تا توجه خاصی به سیستم حمل و نقل عمومی داشته باشیم.
انتهای پیام/
تلاش برای راه اندازی تراموای تبریز تا پایان شورای پنجم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار