مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی؛

راه ۹۰ روستای آذربایجان غربی به دلیل برف و کولاک مسدود است

1398/11/24 - 15:46 - کد خبر: 14496 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر راه ارتباطی ۹۰ روستای استان به دلیل برف و کولاک مسدود است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، ارسلان شکری در گفتگویی با بیان اینکه بر اساس بارش برف و کولاک طی هفته جاری راه ارتباطی ۳۰۰ روستا در استان مسدود شده بود افزود: با تلاش راهداران طی ۲۴ ساعته گذشته بیش از ۱۵۰ روستا با تلاش راهداران بازگشایی شد افزود: در حال حاضر در گردنه قوشچی و کلیه محورهای شهرستان ماکو بارش برف در جریان بوده و کلیه محورهای شهرستان‌های چالدران، پیرانشهر، سردشت، خوی، سلماس و بوکان و همچنین محور ارومیه – سرو کولاکی است.
وی اظهار کرد: ۶۸ راهدارخانه ثابت و سیار استان آماده اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک هستند و مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از نزدیک ترین راهدارخانه مسیر خود اطلاع یابند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته برای جلوگیری از انسداد شریان‌های اصلی ارتباطی، ۷۵۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی انجام شده است.
شکری گفت: همچنین ۵۴۰ تن شن و نمک در سطح محورهای ارتباطی استان برای جلوگیری از یخبندان پاشیده شده‌است.
وی افزود: عوامل این اداره‌کل کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارائه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان‌غربی است.
شکری اضافه کرد: علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: ضروری است مردم از هرگونه سفر غیرضروری به محورهای دارای کولاک اجتناب نموده و در صورت ضرورت از ایمنی وسایل نقلیه اطمینان حاصل کرده و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
انتهای پیام/
راه ۹۰ روستای آذربایجان غربی به دلیل برف و کولاک مسدود است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار