مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز؛

ایستگاه کهن، نقطه اتصال خط یک و دو و سه مترو تبریز / فاز سوم قطار شهری تبریز با هفت ایستگاه آماده بهره برداری

1398/11/24 - 13:23 - کد خبر: 14476 نسخه چاپی

نصر: آئین افتتاح فاز سوم خط یک قطار شهری تبریز، حد فاصل ایستگاه میدان کهن (ایستگاه 12)تا ایستگاه پایانی خط یک (ایستگاه 18،شهرک نور لاله) با حضور "محمود واعظی" رئیس دفتر ریاست جمهوری، استاندار، فرماندار، شهردار کلانشهر تبریز و جمعی از مسؤلین و اعضای شورا شهر برگزار شد.

به گزارش نصر، "مصطفی مولوی فرد "، مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز در این مراسم اظهار داشت: مسیر فاز سوم قطار شهری تبریز با مسافت 7.2 کیلومتر با هفت ایستگاه به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد : این قطار در مرحله اول هر روز با سه ساعت کاری و در آینده با ساعت کاری بیشتر فعالیت خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز اذعان کرد: ایستگاه کهن یا همان سه راه امین سابق یکی از محل های قدیمی شهر تبریز و محل زندگی شاعر مرحوم خاقانی بوده است.

وی در این باره ادامه داد: در تبریز قدیم این محل به عنوان یک نقطه وصل میادین و محلات شهر تبریز بوده است.

مولوی فرد با اشاره به جایگاه این ایستگاه اظهار کرد: ایستگاه کهن همچون قدیم بعنوان محل اتصال خط یک، دو و سه قطار شهری خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه گفت: در وضعیت بحرانی اقتصادی که شاهد آن هستیم از کمک های دولت محترم در دو سال اخیر که حمایت ویژه ای داشتند تشکر می کنیم.

مولوی فرد در پایان افزود: از تمامی کسانی که در جهت پیشبرد اهداف قطار شهری تلاش کردند صمیمانه سپاسگزارم.

گزارش نصر می افزاید؛ ایرج شهین باهر شهردار تبریز نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمتکشان قطار شهری اظهار کرد: از اعضای محترم شورای شهر بخاطر توجه و اولویت قرار دادن بودجه قطار شهری تشکر می کنم.

ایرج شهین باهر عنوان کرد: یکهزارو 400 نفر در قطار شهری تبریز مشغول به کار هستند، اعتبار دو سال اخیر 637 میلیارد تومان بود که این مبلغ بدون درنظر گرفتن اوراق تزریق شده است.

در بخش دیگری از این مراسم واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری باتوجه به اثرات تحریم ها در کل کشور اظهار داشت: در این دو سال اخیر توجه ویژه ای به قطار شهری تبریز شده است که این وضعیت با درنظر گرفتن تحریم های ظالمانه آمریکا  اتفاق افتاده است.

واعظی اذعان کرد: در دو سفر اخیر رئیس جمهور یکبار 10 هزار میلیارد، یکبار 12 هزار میلیارد و 6 هزار میلیارد تومان و جمعا 28 هزار میلیارد تومان برای پروژه های استان اختصاص یافته است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: با وجود تحریم ها و فشار حداکثری که امریکا اعلام کرده بحمدالله شاهد پیشرفت و توسعه پروژه ها در کشور هستیم، پیام ملت به دشمنان این است، اهدافی که دنبال می کنید، نخواهید توانست ملت ایران را شکست دهید چرا که با وجود تحریم های همه جانبه شاهد شکوه و عظمت و پیشرفت روزافزون هستیم.

وی در پایان گفت: از مردم آذربایجان که در همه امور پیشتازند متشکرم، مردم آذربایجان همیشه در امنیت و شهامت کشور تعصب خود را به رهبری و انقلاب و نظام نشان داده اند.

در این مراسم از تلاش های "رضا زائر" مجری خط یک مترو تبریز با اهدای لوح سپاس  تجلیل شد.

انتهای پیام/
 ایستگاه کهن، نقطه اتصال خط یک و دو و سه مترو تبریز / فاز سوم قطار شهری تبریز با هفت ایستگاه آماده بهره برداری محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار