مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند؛

دو هزار هکتار از اراضی شهرستان مرند مجهز به آبیاری تحت فشار است

1398/11/24 - 11:50 - کد خبر: 14465 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند، با اشاه به وجود ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی در این شهرستان گفت: تا زمان حاضر ۲ هزار هکتار از این اراضی به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، منوچهر رحمانی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان مرند در بخش کشاورزی بعد از انقلاب اسلامی و در طول این ۴۱ سال تغییرات اساسی و سرمایه گذاریها و فعالیتهای زیادی انجام شده است، اظهار کرد: شهرستان مرند یکی از شهرستانهای استان آذربایجان شرقی با مساحت حدود ۳۲۸۰ کیلو مترمربع و با سطح اراضی کشاورزی بیش از ۹۵ هزار هکتار یکی از مهم ترین قطب های بخش کشاورزی و دامی استان محسوب می شود که این اراضی بعد از قانون اصلاحات ارضی در سال ۱۳۴۲ تا به امروز دارای عددی ثابت بوده و از این ۹۵ هزار هکتار حدود ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۴ هزار هکتار اراضی دیم می باشد.
وی اضافه کرد: اگر افزایش تولید در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است ناشی از افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش سطح زیرکشت از طریق سرمایه گذاری در این بخش می باشد وگرنه سطح زیرکشت شهرستان یک هکتار هم اضافه نشده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ پوشش انهار در سطح ۳۴۷ کیلومتر در کانالهای درجه یک و درجه ۲ شهرستان اجرا شده است، افزود: در شهرستان ۳۶۰ رشته قنات وجود دارد که تا سال ۱۳۵۷، ۲۰ رشته مرمت و بازسازی شده بود که امروز حدود ۲۱۳ رشته لایروبی و مرمت شده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان مرند دارای ۶ باب سد خاکی است و ۱۸ باب بند انحرافی کار شده است ، گفت: در بخش لوله گذاری در پایاب چاهها بیش از دو هزار و ۹۸۳ کیلومتر در شهرستان انجام شده است.
رحمانی افزود: احداث جاده بین مزارع بیش از ۱۲۰ کیلومتر در سطح شهرستان اجرا شده است و تولید محصولات زراعی، باغی و دامی؛  به ۶۰۴ هزار و ۸۱۹ تن افزایش یافته است.
وی اعلام کرد: تولید محصولات زراعی به ۲۳۶ هزار و ۸۲۵ تن رسیده و تولید محصولات دامی به ۶۰۱ هزار و ۱۴۷ تن رسیده است. 
شهرستان مرند دارای ۹۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت کشاورزی و باغی است که از این میزان ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۶ هزار هکتار اراضی دیم که نسبت زمینهای آبی ۵۲ درصد و اراضی دیم ۴۸ درصد می باشد.
انتهای پیام/
دو هزار هکتار از اراضی شهرستان مرند مجهز به آبیاری تحت فشار است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار