استاندار آذربایجان شرقی؛

اجرای قانون کارشناسان رسمی دادگستری در زمینه نحوه ارجاع امور کارشناسی در سازمان ها فصل الخطاب است

1398/11/24 - 09:35 - کد خبر: 14443 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با ارکان کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد: اجرای قانون کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص نحوه ارجاع امور کارشناسی در سازمان ها فصل الخطاب است و زمینه را برای ایجاد بهبود و عدالت فراهم می کند.

به گزارش نصر، محمد رضا پورمحمدی اظهار داشت: حرکت های موثر و سازنده کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی و تلاش های قابل تقدیر آقای بالاگر این امکان را فراهم می کند تا امور کارشناسی از انحصار خارج شود.
وی افزود: افزایش سطح فعالیت های کارشناسی و افزایش تعامل شخصیت های حقیقی و حقوقی با کانون کارشناسان رسمی دادگستری از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که میزان آشنایی مردم با حقوق و تکالیف قانونی بیانگر میزان پیشرفتگی کشورهاست.
پورمحمدی تشریح کرد: ارجاع مستقیم امورکارشناسی به کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی و هماهنگی با این تشکیلات در امور کارشناسی شرایط مناسب را برای انجام بهینه خدمات، حل و فصل مشکلات و افزایش رضایت مردم فراهم خواهد کرد.
وی بر موضوع پایش در نظام قضایی کشور تاکید کرد و افزود: پایش در نظام قضایی و ایجاد اهرم های کنترل و نظارت در فعالیت ارکان آن از هر لحاظ مفید و موثر است و تحقق این موضوع مهم و روشنگری مورد لزوم در مورد آن به نوعی در جامعه اعتماد سازی می کند.
استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: از برنامه نظام مندی امور کارشناسی سازمان ها توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری  آذربایجان شرقی و موضوع مقابله با شکل گیری هر گونه رانت و فساد در این حوزه قاطعانه حمایت خواهیم کرد.
رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار از افزایش تعداد کارشناسان رسمی دادگستری استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اعلام نتایج آزمون سال جاری ۳۰۰ نفر به تعداد کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی در رشته های مورد نیاز اضافه خواهد شد.
وی برگزاری آزمون کارشناسان رسمی را در سال جاری موفقیت آمیز دانست و افزود: آزمون سراسری سال جاری ۱۶۰۰ نفرشرکت کننده داشت و با برنامه ریزی مطلوب، نحوه برگزاری آن به ویژه در استان آذربایجان شرقی عالی بود و مورد توجه مسئولان و رسانه ها قرارگرفت.
علی اکبر بالاگر بر لزوم شفاف سازی امور کارشناسی تاکید کرد و اظهار داشت: شفاف سازی امور کارشناسی اولویت اصلی ماست و تلاش می کنیم که انتخاب کارشناس و نیز ارجاع امور کارشناسی به سازمان ها سیستمی بوده و به طور عادلانه صورت بگیرد.
وی افزود: تعامل با مسئولان در ارتقاء عملکرد کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی موثر است و از طریق افزایش ارتباطات و نیز تنظیم و مبادله تفاهم نامه همکاری با سازمان های مختلف، میزان درآمد ما در مقایسه با سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است.
رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی تصریح کرد: مساعدت جهت حضور در جلسات شورای اداری استان، زمینه ساز طرح مسایل کارشناسی به طور مستقیم، انجام روشنگری و هماهنگی و جلب رضایت همه جانبه متقاضیان این حوزه خواهد شد.
انتهای پیام/
اجرای قانون کارشناسان رسمی دادگستری در زمینه نحوه ارجاع امور کارشناسی در سازمان ها فصل الخطاب است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار