فرماندار تبریز خبر داد:

آغاز ماراتن 138 نفر برای 6 کرسی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو

1398/11/24 - 00:08 - کد خبر: 14436 نسخه چاپی

نصر: آغاز ماراتن تبلیغات انتخاباتی از همین لحظه آغاز شد و نامزدها یک هفته فرصت دارند تا با انواع تبلیغات خود را به رای دهندگان معرفی کنند.

به گزارش نصر، فرماندار تبریز با اعلام آمار کاندیدا ها گفت: از 338 نفر ثبت نام کننده، 150 نفر تایید شدند و الباقی انصراف یا رد شدند، تعداد قطعی نامزدها 138 نفر هستند برای هر کرسی 23 نفر رقابت خواهند کرد.  
 نشست خبری فرماندار شهرستان تبریز ویژه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
"بهروز مهدوی" در آستانه شروع ایام تبلیغات کاندیدا های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت : تبلیغات قانونی نامزدین مجلس شورای اسلامی از بامداد پنجشنبه 24 بهمن ماه شروع و بمدت 7 روز تا پنجشنبه 1 اسفند خواهد بود.
وی درباره شعبات اخذ رأی اظهار کرد : 1002 شعبه برای اخذ رأی پیش بینی شده است که از این آمار 800 شعبه در تبریز، بخش مرکزی سردرود و باسمنج 79 رأی، خسروشاه 39 شعبه و شعبات سیار پیش بینی شده است که شعبات سیار نسبت به دوره های قبل کاهش یافته است.
مهدوی ادامه داد : نسبت به ادوار قبلی 100 شعبه افزایش خواهیم داشت، باتوجه به اینکه سه دوره قبلی را بررسی کردیم و مشاهده شد که نتایج گاها دو روز طول می کشید، که با افزایش شعبات امیدواریم نتایج را در یک روز اعلام کنیم.
وی در ادامه گفت : در اسکو 119 شعبه ثابت و 16 شعبه سیار، سهند 39 شعبه ثابت و 2 شعبه سیار، ایلخچی 1 شعبه ثابت و 2 شعبه سیار، آذرشهر 19 شعبه ثابت و دو شعبه سیار، ممقان 10 شعبه ثابت و 1 شعبه سیار، گوگان 21 شعبه ثابت و یک شعبه سیار خواهیم داشت.
مهدوی با اعلام آمار کاندیدا ها گفت: از 338 نفر ثبت نام کننده، 150 نفر تایید شدند و الباقی انصراف یا رد شدند، تعداد قطعی نامزدها 138 نفر هستند برای هر کرسی 23 نفر رقابت خواهند کرد.
فرماندار تبریز اظهار کرد :دوره نشست توجیهی برای نامزدین گذاشته و موارد لازم ارائه شده است که در این جلسه قانون شفافیت مالی در 12 بند مصوبه مجلس که باید هر نامزد یک شماره حساب و یک نفر مسؤل مالی به فرمانداری معرفی نماید و تمامی دخل و خرج نامزدین باید از این حساب برداشت شود و 20 روز بعد از انتخابات گزارش مکتوب به فرمانداری اعلام شود، آثار تبلیغاتی نباید بیش از 50 * 70 سانتی متر باشد و ماده 65 مکرر قانون در این جلسه به نامزدین انتخابات ارائه شده است.
وی اعلام کرد : نامزد ها در هر منطقه شهرداری حداکثر دو ستاد می‌توانند داشته باشند و تبلیغات در مکان های حقیقی حتما باید با رضایت مالک صورت بگیرد.
وی در بخش دیگری از قوانین تبلیغات کاندیداها گفت: تصاویر کاندیداها باید عکس سال جاری، با رعایت شئونات اسلامی و به تایید ارشاد برسند، که در مجموع ستاد رصد تبلیغاتی با 14 کمیته مستقر در فرمانداری با حضور دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، ارشاد اسلامی، شهرداری و فرمانداری بررسی می‌شود.
مهدوی ادامه داد: برای تبلیغات کارتن پلاست هایی بعنوان محل های مجاز تبلیغاتی توسط مناطق شهرداری در محل های مشخص نصب خواهد شد، نصب تبلیغات در محل های غیر مجاز توسط تیم رصد تبلیغات امحا خواهد شد.
وی با اشاره بر حضور مردم در انتخابات تاکید کرد: مردم سعی کنند رای خود را در اولین فرصت به صندوق بیاندازند و به شب موکول نکنند، همچنین به کد نامزد ها دقت نمایند و بصورت صحیح در برگ رای وارد کنند.
فرماندار تبریز با اشاره به اینکه 7 نفر اعضای شعبه خواهند بود اعلام کرد: رئیس، نایب رئیس، کاربر و منشی و نماینده فرماندار اعضای شعبه خواهند بود و ناظرین هیئت نظارت و نیروی انتظامی و کاربر ذخیره هم از سایر اعضای شعبه اخذ رای خواهند بود که شمارش آرا بلافاصله شروع خواهد شد.
مهدوی در پایان درباره تخلف انتخاباتی تا به امروز، گفت: تاکنون در قالب ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، برای 38 نفر پرونده تشکیل شده است که از این آمار برای دو نفر حکم صادر شده و آن دو نفر افرادی بودند که در فضای مجازی علیه سایر کاندیداها عملیات تخریبی داشته اند.
انتهای پیام /
آغاز ماراتن 138 نفر برای 6 کرسی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار