معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان؛

حجم زیاد برف بازگشایی راه‌های روستایی در استان زنجان را دشوار کرده است

1398/11/23 - 15:30 - کد خبر: 14408 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: راهداران در حال بازگشایی راه‌های روستایی بسته شده به علت بارش برف هستند اما حجم زیاد برف و کولاک در برخی مناطق کار را دشوار کرده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جواد یوسفی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: بارش برف و کولاک از بامداد سه شنبه راه ۱۷۴ روستای استان زنجان را بست که تاکنون ۹۶ راه باز شده و تردد در آنها برقرار است.
وی تاکید کرد: بیشتربن راه روستایی بسته شده در استان مربوط به شهرستان زنجان، ماهنشان، خرمدره، طارم، سلطانیه و ابهر است.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: راهداران در تلاش هستند تا ۷۸ راه بسته شده در استان را تا بعدازظهر بازگشایی کنند.
یوسفی اظهارداشت: کسانی که قصد تردد در جاده های استان زنجان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.
وی افزود: علاوه بر این شماره هموطنان برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی این استان لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی همراه داشته و خودروهای خود را به چراغ های مه شکن مجهز کنند.
یوسفی یادآوری کرد: در صورت شرایط جوی نامساعد در جاده ها مسافران و رانندگان می توانند به طور موقت در نزدیکترین راهدارخانه اسکان داشته باشند.
به گفته وی، ۳۰ اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
بنا به این گزارش، استان زنجان ‭‭۵۲۷‬‬ روستا دارد.
این استان پنج هزارو ‭‭۸۴۰‬‬ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، ‭‭۲۰۰‬‬ کیلومتر آزاد راه، ‭‭۱۱۳‬‬ کیلومتر بزرگراه، ‭‭۳۴۲‬‬ کیلومتر راه اصلی و ‭‭۹۷۴‬‬ کیلومتر راه فرعی است.
انتهای پیام/
حجم زیاد برف بازگشایی راه‌های روستایی در استان زنجان را دشوار کرده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار