فرماندار تبریز خبر داد:

آغاز رقابت ۲۳ نفر برای هر کرسی نمایندگی تبریز از ساعت صفر امشب / تایید صلاحیت ۱۳۸ نفر‌

1398/11/23 - 13:40 - کد خبر: 14398 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز تعداد قطعی نامزدها را ۱۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: در این انتخابات مجلس یازدهم، برای ۶ کرسی رقابت صورت می‌گیرد که برای هر کرسی ۲۳ نفر رقابت خواهند کرد.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، بهروز مهدوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی، بعد از بررسی صلاحیت ها، انتخاب محل و تعداد شعب اخذ رای در اولویت برنامه های فرمانداری در زمینه انتخابات بود، اظهار داشت: کل شعب حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر 1002 شعبه است که 799 شعبه در تبریز، یک شعبه فرعی از تهران برای اقلیت های دینی، در اسکو 119 شعبه اخذ رای و آذرشهر هم 84 شعبه طراحی شده است.
وی با بیان اینکه امسال 20 شعبه سیار انتخابات گذشته به 6 شعبه سیار کاهش یافت و به شعب ثابت تبدیل شد افزود: نسبت به دور قبل، 100 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر افزایش یافت که بعد از انقلاب یک اقدام بزرگی برای تبریز بود که دلیل آن بررسی سه دوره اخیر انتخابات بود تا ضمن اینکه تراکم شعبات کاهش یافته و مردم در صف رای گیری باقی نمانند، اعلام نتایج هم از سه روز به یک روز کاهش خواهد یافت.
فرماندار تبریز، تعداد واجدین شرایط رای را در شهرستان تبریز یک میلیون و 309 هزار نفر اعلام کرد و گفت: نزدیک به 70 درصد جمعیت هر شهرستان، به صورت میانگین، واجد شرایط رای دهی هستند که در مجموع، یک میلیون 581 هزار و 237 نفر واجدین شرایط کل حوزه انتخابیه است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر 338 ثبت نام کننده داشتیم، ابراز داشت: از این تعداد، 150 نفر تایید شد و 50 نفر انصراف داد که در مجموع 44 درصد تایید شده داریم و 56 درصد رد و انصرافی داریم.
مهدوی تعداد قطعی نامزدها را 138 نفر اعلام کرد و گفت: در این انتخابات مجلس یازدهم، برای 6 کرسی رقابت صورت می گیرد که برای هر کرسی 23 نفر رقابت خواهند کرد. 
وی از ابلاغ قانون شفافیت و نظارت مالی بر تبلیغات انتخاباتی مصوب مجلس شورای اسلامی برای این دوره از انتخابات خبر داد و افزود: بر اساس این قانون، هر نامزد باید یک شماره حساب و یک مسئول امور مالی به فرمانداری معرفی شود و تمامی دخل و خرج باید تا 20 روز پس از انتخابات به فرمانداری اعلام شود تا به وزارت کشور ارسال کنیم. این بخشنامه در 14 بهمن 98 ابلاغ شده و از مصوبات مجلس شورای اسلامی است.
فرماندار تبریز با بیان اینکه تبلیغات از صفر بامداد امشب 24 بهمن تا 8 صبح پنج شنبه 30 بهمن تبلیغات ادامه دارد، ابراز داشت: در مورد آثار تبلیغاتی هم با استناد به قانون شفافیت، نباید ابعاد بیش از 70*50 باشد.
وی مصادیق تبلیغات قانونی انتخابات را برشمرد و گفت: رسانه ها با انتشار این مصادیق، بر نظارت مردمی بر تبلیغات کمک کنند.
مهدوی با اشاره به اینکه در هر منطقه شهرداری هر نامزد یک ستاد برادران و یک ستاد خواهران می تواند داشته باشد، خاطر نشان کرد: برای رصد تبلیغات هم فرمانداری پیگیر است و تمامی اوراق تبلیغاتی باید مورد تایید اداره کل ارشاد قرار گیرد، ضمن اینکه ستاد رصد تبلیغات داریم که 14 کمیته عادی و چهار کمیته ضربتی دارد و با هماهنگی مقام قضایی، نیروی انتظامی و فرمانداری تبلیغات غیر قانونی جمع آوری خواهد شد. 
فرماندار تبریز، در ادامه با اشاره به اینکه هفت نفر اعضای شعبه خواهند بود ابراز داشت: رئیس، نایب رئیس، کاربر و منشی و نماینده فرماندار اعضای شعبه خواهند بود و ناظرین هیئت نظارت و نیروی انتظامی و کاربر ذخیره هم از سایر اعضای شعبه اخذ رای هستند و شمارش آرا بلافاصله آغاز می شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کشف تخلف انتخاباتی تا به امروز، گفت: تاکنون در قالب ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، برای 38 نفر پرونده که برای دو نفر حکم صادر شده و آن دو نفر افرادی بودند که در فضای مجازی علیه سایر کاندیداها عملیات تخریبی داشته اند.
انتهای پیام/
آغاز رقابت ۲۳ نفر برای هر کرسی نمایندگی تبریز از ساعت صفر امشب / تایید صلاحیت ۱۳۸ نفر‌ خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار