مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی؛

راه دسترسی ۱۰۰ روستا در آذربایجان‌غربی بازگشایی شد

1398/11/23 - 14:15 - کد خبر: 14395 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: راه دسترسی به ۱۰۰ روستای استان طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش راهداران بازگشایی شده‌است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ارسلان شکری امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: با بازگشایی این تعداد، در حال حاضر راه ارتباطی کمتر از ۳۰۰ روستای آذربایجان‌غربی بسته است.
وی بیان کرد: تلاش می کنیم تا در ۲۴ ساعت آینده، همه این محورهای ارتباطی روستایی را بازگشایی کنیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر شاهد کولاک شدید در محورهای مهاباد – سردشت، مهاباد – بوکان، ماکو – آواجیق و خوی – چالدران هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین محور ایرانخواه – تکاب و دندی – تکاب به علت کولاک و نبود دید کافی مسدود است.
شکری گفت: در حال حاضر جاده‌های اصلی آذربایجان‌غربی با وجود برودت هوا و یخبندان شدید، باز بوده و تردد از آنها جریان دارد.
وی اظهار کرد: ۶۸ راهدارخانه‌ ثابت و سیار استان آماده اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک هستند و مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از نزدیکترین راهدارخانه مسیر خود اطلاع یابند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته برای جلوگیری از انسداد شریان‌های اصلی ارتباطی، ۷۵۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی انجام شده است.
شکری گفت: همچنین۵۴۰ تن شن و نمک در سطح محورهای ارتباطی استان برای جلوگیری از یخبندان پاشیده شده‌است.
وی افزود: عوامل این اداره‌کل کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند.
وی اظهار داشت: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارایه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان‌غربی است.
وی اضافه کرد: علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.
هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این مقدار هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر را راه روستایی و مابقی را راه بین شهری تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام/
راه دسترسی ۱۰۰ روستا در آذربایجان‌غربی بازگشایی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار