نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

قطع وابستگی به درآمد نفت مقاوم سازی اقتصاد ملی است/ برای تحقق راهبرد مقاوم‌سازی اقتصاد باید بانک‌ها وارد میدان شوند

1398/11/23 - 12:09 - کد خبر: 14382 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و درسایه خودباوری و خوداتکایی تولید ملی رونق و اقتصاد مقاوم می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه برای عبور از بحران ها و مشکلات اقتصادی باید خودباور و خود اتکا باشیم  اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همت و استعداد های متخصصان داخلی در راستای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی به کار گرفته شده است تا تولید ملی رونق یابد.
امام جمعه تبریز وابستگی به درآمدهای نفتی را خیانتی بزرگ از سوی رژیم پهلوی عنوان و گفت: براساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که راه برون رفت از مشکلات را در عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی تبیین فرموده‌اند، بایدتولید داخلی رونقی روز افزون داشته باشد تا وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد.
وی یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را مصرف تولید داخلی دانست و اظهار داشت: ترویج فرهنک مصرف تولیدات ملی و جلوگیری از اسراف در جامعه از دیگر الزامات تحقق این راهبرد است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای تحقق راهبرد مقاوم‌سازی اقتصاد باید بانک‌ها وارد میدان شوند گفت: ارائه تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان و کارآفرینان راه برای عبور از شرایط سخت اقتصادی در شرایط کنونی است.
امام جمعه تبریز ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی دولت نباید دست اندرکار امور اقتصادی باشد بلکه این مهم را باید به مردم واگذار کرد.
آل‌هاشم با تاکید بر اهلیت افراد در واگذاری‌ها گفت: تنها داشتن منابع مالی بیشتر نباید ملاک واگذاری مجموعه‌های اقتصادی به افراد باشد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالقوه گروه صنعتی تراکتور سازی تبریز برای تولید و صادرات محصولات با کیفیت به بازارهای داخلی و خارجی گفت: افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی با بکارگیری امکانات فنی و مهندسی و ایجاد اشتغال در سطح استان از اولویت های این مجموعه باید باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اینکه توجه به نیروی انسانی فداکار، متدین و پرتلاش و جوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها است گفت: تا نیروی انسانی با انگیزه و قوی وجود نداشته باشد تلاش‌ها برای رسیدن اهداف ترسیم شده موفق نخواهد شد.
انتهای پیام/
قطع وابستگی به درآمد نفت مقاوم سازی اقتصاد ملی است/ برای تحقق راهبرد مقاوم‌سازی اقتصاد باید بانک‌ها وارد میدان شوند خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار