مدیرکل راه آهن آذربایجان:

ارتقای ایمنی در حمل و نقل ریلی اولویت است

1398/02/19 - 17:47 - کد خبر: 1433 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: ارتقای ایمنی در حمل و نقل ریلی به عنوان یک شاخص اصلی همواره سرلوحه برنامه های راه آهن است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، شاپور ارصلانی چهارشنبه شب در آستانه هفته ایمنی در حمل و نقل ریلی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هدف عمده از برگزاری این هفته، حفظ ایمنی و تلاش برای ارتقای آن در راه آهن و هماهنگی اشاعه برنامه های توسعه ای ایمنی است.

وی اظهار داشت: امسال برای برگزاری این هفته برنامه ریزی و سیاست گذاری‌ های مدونی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن در اداره کل راه آهن آذربایجان انجام شده است.

مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه بزرگداشت این هفته با به صدا در آمدن صوت قطارها ساعت 9 صبح روز شنبه هفتم اردیبهشت آغاز می شود، گفت: برگزاری همایشی با حضور مدیریت بحران، هلال احمر، آتش نشانی استان و برگزاری رزمایش ایمنی بر اساس دستورالعمل اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه از اهم برنامه های اجرایی این هفته است.

ارصلانی ادامه داد: در این هفته تلاش می شود با بررسی ابنیه فنی، پل‌ها، تونل‌ها و ایستگاه‌ها و همچنین ایمنی کارکنان اجرایی و حاشیه ‌نشین‌های این خطوط، استانداردهای ایمنی و چگونگی ارتقای سطح کیفیت آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: در این راستا بروشور و پوسترهای برای اطلاع عموم حاشیه نشینان خطوط ریلی در منطقه توزیع می شود.

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: در این هفته با هماهنگی های انجام شده حدود 300 نفر از دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط راه آهن از این اداره کل بازدید و در مسیر تبریز - دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با قطار مسافرت می کنند.

ارصلانی، برپایی نمایشگاه ایمنی و بهداشت در محیط کار، برنامه ارزیابی سلامت عمومی تمامی کارکنان با حضور پزشک، کارشناس مامایی و کارشناس تغذیه برای ارائه خدمات ویزیت، مشاوره و تزریق واکسن هپاتیت رایگان به بیماران دیابتی را از دیگر برنامه های هفته ایمنی در راه آهن آذربایجان اعلام کرد.

وی گفت: تجلیل از پیشکسوتان بازنشسته راه آهن آذربایجان، دیدار و قدردانی از همکاران سانحه دیده ریلی از دیگر برنامه های این هفته است.
هفته ایمنی در حمل و نقل ریلی از 7 تا 13 اردیبهشت برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/

ارتقای ایمنی در حمل و نقل ریلی اولویت است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار