معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

توسعه آبیاری تحت فشار/ پارس آباد قطب کشت‌ گلخانه‌ای کشور می‌شود

1398/11/21 - 13:30 - کد خبر: 14305 نسخه چاپی

نصر: معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بحران آب در کشور جدی است، گفت: با توسعه آبیاری تحت فشار می‌توان نقش مهمی در مدیریت منابع آبی داشته باشیم.

به گزارش نصر به نقل از مهر، محمد علی طهماسبی پیش از ظهر امروز در بازدید از گلخانه گوهری فیروز آباد پارس آباد عنوان کرد: شهرستان پارس آباد به لحاظ شرایط آب و هوایی و زمین حاصلخیز و از آنجا که بزرگترین شهرک گلخانه‌ای به مساحت یک هزار و ۶۰۰ هکتار در این منطقه ایجاد می‌شود در آینده‌ای نزدیک به قطب کشت گلخانه‌ای کشور تبدیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ۱۲ هکتار گلخانه در استان اردبیل احداث شده است، افزود: امروزه این رقم به ۲۸۴ گلخانه در استان اردبیل تبدیل رسیده که رکوردی در توسعه گلخانه‌ای کشور محسوب می‌شود.
طهماسبی در خصوص اینکه بحران آب در کشور جدی است، تاکید کرد: با توسعه آبیاری تحت فشار می‌توان نقش مهمی در مدیریت منابع آبی داشت.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه توسعه محصولات گلخانه‌ای در منطقه نیازمند توسعه زیرساخت‌های صادراتی است، یادآور شد: امیدواریم توسعه زیرساخت‌های صادراتی به منظور توسعه محصولات گلخانه‌ای در شهرستان پارس آباد در آینده‌ای نزدیک فراهم شود.
انتهای پیام/
توسعه آبیاری تحت فشار/ پارس آباد قطب کشت‌ گلخانه‌ای کشور می‌شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار