خبر/

۱۵۴ کیلومتر از روکش آسفالت جاده‌‎های آذربایجان‌غربی افتتاح شد

1398/11/21 - 12:45 - کد خبر: 14291 نسخه چاپی

نصر: روکش آسفالت ۱۵۴ کیلومتر از جاده‌های استان با حضور «محمدمهدی شهریاری»، استاندار آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در آیین نمادین افتتاح این طرح‌ها که به صورت همزمان در مسیر روستایی «شاهین‌آباد» ارومیه برگزار شد، گفت: این میزان روکش آسفالت با ۷۸۰ میلیارد ریال هزینه در ۱۷ شهرستان استان آماده بهره‌برداری است.
ارسلان شکری افزود: طی سال جاری روکش آسفالت ۳۳۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و روستایی در آذربایجان‌غربی انجام شده که از این میزان ۱۰۱ کیلومتر در هفته دولت، ۱۵۴ کیلومتر طی دهه‌فجر به بهره‌برداری رسیده و ۷۵ کیلومتر باقی‌مانده نیز آماده بهره‌برداری تا پایان سال است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر برخورداری راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی از نظر خانوار روستایی ۸۲ درصد و تعداد روستا ۵۸ درصد است که برنامه ویژه‌ای برای افزایش این ارقام در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح «ابرار» در راستای بهبود شاخص راه روستایی آسفالته در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: در قالب این طرح ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده و چهار درصد به تعداد روستاهای برخوردار از این خدمت افزوده می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در قالب این طرح ۱۰۰ روستا با حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت از راه آسفالته برخوردار خواهد شد.
در حال حاضر نیمی از جاده‌های روستایی آذربایجان‌غربی آسفالته است که به ترتیب اولویت و با اجرای طرح‌های مختلف این رقم افزایش می‌یابد.
آذربایجان‌غربی بیش از دو هزار و ۸۰۰ روستا با حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/
۱۵۴ کیلومتر از روکش آسفالت جاده‌‎های آذربایجان‌غربی افتتاح شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار