خبر/

اعضای جدید شورای شعر و موسیقی آذربایجان شرقی معرفی شدند

1398/11/21 - 12:23 - کد خبر: 14281 نسخه چاپی

نصر: اعضای شورای شعر و موسیقی آذربایجان‌ شرقی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مشخص و معرفی شدند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، در نشست انتخاب اعضای این شورا، "حسین رسولی"، "جواد شیروانی"، "اشرف یوسفی"، "حسن جداری" و "مهداد کرباسی" در حوزه‌ی موسیقی و "مختار صدرمحمدی" و "ایوب شهبازی" در حوزه‌ی شعر به عنوان اعضای شورای شعر و موسیقی استان معرفی شدند.
اعضای یاد شده با توجه به دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تاسیس شورای شعر و موسیقی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مشخص شده‌اند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، بررسی و ارزیابی محتوایی اشعار، ابزار و آلات  و فرم اجرای موسیقی، حمایت از تولیدات موسیقی بومی و محلی، کمک به اعضای شورای فنی نظارت بر موسیقی استان، کمک به انجمن موسیقی استان و بررسی محتوا و نظارت بر کیفیت اجرای عمومی موسیقی در استان را از جمله وظایف این شورا محسوب می‌شود.
همچنین کیفی‌سازی موسیقی بومی مهمترین رسالت این شورا  بوده و اعضای شورای شعر و موسیقی که از فرهیختگان این حوزه هستند، با نگاه تخصصی، آثاری که ارائه می شوند را مورد بررسی قرار داده و آثار باکیفیت و نیز منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی را برای اجرای عمومی تایید می‌کنند.
در این نشست همچنین اعضای شورای یاد شده نیز به ارائه دیدگاه های خود در رابطه با هنر موسیقی و شعر و فرآیند ارزشیابی آثار در استان پرداختند.
اعضای جدید این شورا در استان متشکل از پنج موسیقیدان و دو شاعر است که با موافقت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طی احکامی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان معرفی شدند.
انتهای پیام/
اعضای جدید شورای شعر و موسیقی آذربایجان شرقی معرفی شدند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار