معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان؛

برف و کولاک ۸۰ راه روستایی استان زنجان را بست

1398/11/21 - 10:30 - کد خبر: 14268 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اعلام کرد: حدود ۸۰ راه روستایی بر اثر کولاک شدید و بارش برف در شهرستان های این استان بسته است که راهداران در حال بازگشایی آنها هستند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جواد یوسفی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: بیشتربن راه روستایی بسته شده در استان مربوط به شهرستان های ایجرود، ماهنشان، سلطانیه، ابهر و زنجان است.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد راه ها با تلاش راهداران در حال بازگشایی است که تاظهر امروز تردد در آنها برقرار می شود.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر کولاک در جاده ها و گردنه های کوهستانی استان جریان دارد و تردد در آنها نیازمند همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زمستانی است.
یوسفی تاکید کرد: کسانی که قصد تردد در جاده های استان زنجان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این شماره هموطنان برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی این استان لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی همراه داشته و خودروهای خود را به چراغ های مه شکن مجهز کنند.
یوسفی افزود: در صورت شرایط جوی نامساعد در جاده ها مسافران و رانندگان می توانند به طور موقت در نزدیکترین راهدارخانه اسکان داشته باشند.
 وی یادآوری کرد: ۳۰ اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
بنا به این گزارش، استان زنجان ۵۲۷ روستا دارد.
این استان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.
انتهای پیام/
برف و کولاک ۸۰ راه روستایی استان زنجان را بست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار