خبر/

36 هزار میلیارد ریال از حساب‌های مس سونگون به آذربایجان شرقی انتقال یافت

1398/11/20 - 16:26 - کد خبر: 14249 نسخه چاپی

نصر: 36 هزار میلیارد ریال از حساب‌های مس سونگون به آذربایجان شرقی انتقال یافت .

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، هزار میلیارد ریال از حساب‌های مس سونگون به آذربایجان شرقی انتقال یافت
مدیرعامل مس سونگون ورزقان گفت: ۳۶ هزار میلیارد ریال از حساب‌های مس سونگون به آذربایجان شرقی انتقال یافت.
 رضا شریفی ‌ظهر امروز در آیین بهره برداری از بخشی از کریدور تبریز به ارمنستان که بخشی از خواجه به ورزقان را شامل می‌شود، با تأکید بر اینکه در سال 90 شرکت ملی صنایع مس ایران تامین مالی پروژه بزرگراه خواجه - ورزقان را پس از اخذ مجوزهای لازم از مجمع عمومی عهده‌دار شد، اظهار داشت: مدیرعامل وقت هزینه 4 هزار میلیارد ریالی را در مجمع شرکت مس برای احداث این پروژه مطرح و با سختی‌های بسیار نظر مساعد سهام‌داران مختلف را اخذ کردند.
وی با اشاره به اینکه در دهه فجر، بخش قابل توجهی از این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تاپایان شهریور سال آینده قطعات، 1، 2، 3 و 4 به طور کامل افتتاح و در اختیار مردم منطقه قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل مجتمع مس سونگون اظهار داشت: یک پروژه مولفه‌های مختلفی برای اجرا دارد که مهم‌ترین آن تامین منابع مالی است؛ ولی این مولفه به تنهایی برای به ثمر نشستن یک پروژه کافی نیست چراکه بعد از تصویب،  تامین هزینه احداث این بزرگراه در سال 90 دو سال بعد یعنی در سال 92 پروژه به مرحله امضا قرارداد رسیده است.
وی گفت: متأسفانه در گذشته به دلیل نبود وحدت و همدلی پروژه بزرگراه خواجه-ورزقان آنطور که باید پیشرفت نداشته، به طوری که در سال 92، 124 میلیارد ریال که عمدتاً مربوط به تملکات اراضی است، در سال 94، 88 میلیارد ریال، در سال 95، 224 میلیارد ریال، در سال 96، 334 میلیارد ریال، در سال 97، 850 میلیارد ریال و در سال جاری 1300 میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است.
شریفی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون مراحل اجرایی پروژه بزرگراه به خوبی پیش می‌رود از نقش بسیار چشم گیر فرماندار شهرستان ورزقان در پیشرفت این پروژه خبر داد و خاطر نشان کرد: مردم فهیم و قدرشناس شهرستان نیز در مورد تملک اراضی نهایت همکاری را با عوامل اجرایی داشته‌اند.
وی از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران که در سال 1390، 50 میلیارد ریال برای پروژه بزرگراه تبریز-خواجه اختصاص داده‌اند تشکر کرد و گفت: پروژه بزرگراه خواجه ورزقان در قطعات 2، 3 و 4 بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل مس سونگون در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمایت‌های این مجتمع در مسائل نقدینگی استان و شهرستان گفت: مس سونگون دو نوع حساب در بانک‌های استان دارد که یکی مربوط به گردش فروش کنسانتره با مبلغی بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال و حساب‌های سپرده‌ با مبلغی قریب به 6 هزار میلیارد ریال است که برای ارائه تسهیلات لازم به مردم در بانک‌های منطقه و استان سپرده گذاری شده است.
تکمیل بزرگراه خواجه-ورزقان با مشارکت مس سونگون تا سال آینده
محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی هم در آئین بهره برداری از 48 کیلومتر این بزرگراه گفت: بهره‌برداری از بزرگراه خواجه - ورزقان در توسعه منطقه تاثیر بسزایی دارد چراکه راه و جاده از جمله عوامل موثر در توسعه است.
محمدرضا پورمحمدی، از صرف هزینه 3200 میلیارد ریالی برای این پروژه خبر داد و افزود: برای اتمام آن حدود 6 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که با مشارکت مس سونگون ورزقان تامین می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه تلاش می شود در بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام استان تسریع شود، خاطرنشان کرد: فازهای باقیمانده این پروژه مهم در قالب فازهای 1 و 5 در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
36 هزار میلیارد ریال از حساب‌های مس سونگون به آذربایجان شرقی انتقال یافت خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار