دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد:

تعطیلی ۹۹ درصدی شرکت‌های واردکننده خودرو

1398/11/20 - 17:07 - کد خبر: 14246 نسخه چاپی

نصر: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: تا دو سال پیش ۶۸۰ شرکت در زمینه واردات خودرو فعالیت می‌کردند که با ممنوعیت واردات، ۹۹ درصد آنها تعطیل شدند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «مهدی دادفر» امروز (یکشنبه) در گفت و گویی افزود: اکنون ۹ شرکت واردکننده خودرو باقی مانده‌ است که آنها نیز با حداقل ظرفیت خود کار می‌کنند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به مصوبه ترخیص یک هزار و ۴۸ دستگاه خودرو از گمرک اشاره کرد و گفت: یک هزار و یک دستگاه از این خودروها مربوط به شرکت کرمان موتور و بقیه مربوط به پنج شرکت دیگر است.
وی اضافه کرد: با ترخیص اندک خودروهای واردتی باقی مانده در گمرک، به نظر می‌رسد امسال سال پایانی فعالیت انجمن واردکنندگان خودرو نیز باشد.
دادفر می‌گوید: با شرایط پیش آمده دیگر فعالیت این انجمن بی‌معنی و مفهوم است.
به گزارش ایرنا، خودروهایی که در جلسه اخیر هیات دولت با ترخیص آنها موافقت شد، خودروهایی است که ثبت سفارش دارند و در یک بازه زمانی که دولت مهلت داده بخشی از تشریفات قانونی ترخیص آنها انجام شد تا از گمرک خارج شوند، اما با وجود پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، به دلیل طولانی شدن تشریفات ترخیص، برگه سبز آنها پس از مهلت قانونی صادر شده و اجازه خروج پیدا نکرده‌اند.
تعداد خودروهای متوقف شده در گمرکات به حدود پنج هزار دستگاه ‌می‌رسد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه خاطرنشان‌کرد:‌ این خودروها در حقیقت تعهد شرکت‌ها به خریداران است و باید به مالکان تحویل شود؛ همچنین مابه التفاوت ارزی آنها با نرخ سامانه سنا و نیما محاسبه می‌شود که در این صورت به احتمال زیاد قیمت‌هایی بالاتر از بازار خواهند یافت.
انتهای پیام/
تعطیلی ۹۹ درصدی شرکت‌های واردکننده خودرو خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار