خبر/

مشکلات طرح مسکن بعثت فرهنگیان تبریز بررسی شد

1398/11/20 - 16:44 - کد خبر: 14240 نسخه چاپی

نصر: با حضور جمعی از اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان تبریز در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، مشکلات آنان در ارتباط با طرح مسکن بعثت بررسی شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جمعی از اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان تبریز امروز یکشنبه با حضور در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خواستار رسیدگی مسوولان به مشکلات ۱۸ ساله خود در ارتباط با طرح مسکن موسوم به «بعثت» شدند. 
آنان با اشاره به مشکلات خود در تهیه مسکن، درخواست کردند که مسوولان استان برای رفع مشکلات فازهای سه و ۱۰ طرح مسکن بعثت هم افزایی و مساعدت کنند تا این عده که از اقشار کم درآمد جامعه هستند، از مشکل طولانی مدت خود رها شوند.
ابوالقاسم سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز با حضور در جمع این عده و گوش دادن به درخواست هایشان، برای کمک به حل مشکلات آنان در قالب کمیسیون ماده پنج قول مساعد داد. 
سلطانی در گفت و گو یی، تنها راه حل مشکلات اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان در طرح بعثت را طرح آن در کمیسیون ماده ۵ دانست و گفت: اولین مصوبه کمیسیون ماده ۵ تبریز در مورخ ۲۱ آبان ماه سال ۷۹ در این مورد مبنی بر تصویب طرح موضوع محدوده تعاونی مسکن فرهنگیان به مساحت تقریبی ۲۱ هکتار بوده است.
وی افزود: همچنین در یکی از مصوبه های بعدی کمیسیون ماده ۵ تبریز نیز تحت عنوان بازنگری طرح تفضیلی موضوعی مورخ ۴ اسفند ۸۹ درباره طرح مسکن بعثت فرهنگیان، مساحت تقریبی این طرح به  ۲۵ هکتار افزایش یافته است. 
وی ادامه داد: کمیسیون ماده پنج همچنین در جلسه  ۹ اسفند سال ۹۶ ، افزایش تراکم ساختمانی و تکمیل آن و در جلسات مورخه ۲۰ دی ماه ۹۷ و دو اسفند ۹۷ طرح موضوعی فاز سه و فاز ۱۰ طرح تعاونی مسکن فرهنگیان بعثت، ساخت دو هزار و ۹۷ واحد را  تصویب کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در خصوص اهم اقدامات انجام یافته برای حل مشکلات مالکان واحدهای فاز های سه و ۱۰ طرح مسکن فرهنگیان بعثت نیز توضیح داد: پیرو نشست با معاون سیاسی استانداری آذربایجان شرقی به دستور استاندار، مقرر شد که با تدقیق محدوده اراضی متعلق به تعاونی، نقشه مربوطه جهت طی مراحل ماده ۵ به دبیرخانه ارایه شود.
وی افزود: پس از چندین نشست با حضور نمایندگان املاک، تعاونی و مستاجران و اداره کل راه و شهرسازی، در نهایت طی پیگیری های مورخ ۲۰ بهمن ۹۸ با حضور ذینفعان، مقرر شد مشاور با قید فوریت، نقشه محدوده تدقیق شده را به ما ارایه و بلافاصله از استانداری درخواست برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ شود.
طرح مسکن بعثت به عنوان یکی از طرح های تعاونی مسکن فرهنگیان تبریز از جمله طرح های مشکل دار آذربایجان شرقی است که عملیات اجرایی آن حدود ۱۸ سال پیش آغاز شده و در سال های اخیر محل اعتراض مالکان واحدهای مسکونی خریداری شده در آنها شده است. 
گفته می شود تعرض به فضای سبز و رعایت نکردن تراکم در ساخت از جمله مشکلات مبتلابه این طرح مسکن بوده است که بخش عمده مالکان واحدهای آن را فرهنگیان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
مشکلات طرح مسکن بعثت فرهنگیان تبریز بررسی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار