مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان؛

زنجانی‌ها کنتورهای آب خود را از یخ‌زدگی محافظت کنند

1398/11/20 - 16:55 - کد خبر: 14238 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان در خصوص احتمال کاهش چشمگیر دمای هوا در استان، مشترکان این شرکت تمهیدات و اقدامات لازم برای جلوگیری از یخ زدگی را اعمال کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علیرضا جزء قاسمی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: از سه شنبه هفته جاری کاهش بیش از ۱۰ درجه ای دمای هوا در مناطق مختلف استان زنجان توسط هواشناسی پیش بینی شده است که در صورت برودت شدید هوا مشترکان باید تهمیدات لازم را در خصوص جلوگیری از یخ‌زدگی تاسیسات آبرسانی و کنتور آب را انجام دهند.
وی اظهار داشت: مشترکانی که کنتورهای آب آنان در حیاط منزل مسکونی یا در ورودی های ساختمان ها و محیط باز تعبیه شده، آن را با پشم شیشه و پتوهای کهنه بپوشانند تا مانع یخ زدگی آنها شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: برخی از مشترکان آبفا نیز برای جلوگیری از یخ زدگی دستگاه های کنتور آب اقدام به باز نگهداشتن شیر آب در طی شبانه روز می کنند که این روش اشتباه است.
جزء قاسمی ادامه داد: پیاده کردن این روش موجب تحمیل هزینه های زیاد به مشترکان و مانع صرفه جویی در مصرف آب می شود.
به گفته وی، روش صحیح باز کردن کنتورهای آب یخ زده، استفاده از سشوار و بخار آب است که این روش به آرامی موجب باز شدن و مانع ترکیدگی این دستگاه می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: مشترکان از روشن کردن آتش و ارتباط مستقیم کنتور آب با شعله های داغ خودداری کنند.
جزءقاسمی یادآوری کرد: مشترکان استان زنجان هنگام مواجه شده با یخ زدگی کنتورهای آب می توانند با شماره ۱۲۲ تماس برقرار و از شرکت آبفا راهنمایی بگیرند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان بیش از ۲۷۹ هزار و ۶۲۲ فقره انشعاب آب آشامیدنی در ۲۱ شهر دارد.
انتهای پیام/
زنجانی‌ها کنتورهای آب خود را از یخ‌زدگی محافظت کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار