مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی خبر داد:

بازگشت به چرخه ٩٠ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی

1398/11/20 - 16:35 - کد خبر: 14237 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری ٩٠ واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌های این استان به مدار تولید بازگشته‌اند که این تعداد ١٠ درصد واحدهای دوباره بازگشته به چرخه تولید کشور را شامل می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی عبدلی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان غربی هم‌اکنون رتبه نخست کشور را در برگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید در اختیار دارد اظهار داشت: برای بازگرداندن این واحدهای تولیدی بیش از ۶٠٢ میلیارد ریال سرمایه هزینه شده است. 
وی بیان کرد: با راه‌اندازی این تعداد واحدهای تولیدی برای ٣٨۵ نفر اشتغال مستقیم در سطح استان ایجاد شده است. 
وی با اشاره به اینکه مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب از مسائل اساسی شهرک صنعتی شماره سه ارومیه است، بیان کرد: با تامین اعتبار موردنیاز، این تصفیه‌خانه تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اعتبار موردنیاز برای راه‌اندازی این طرح را ٣٠ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: عملیات ساختمانی و لوله‌گذاری این تصفیه‌خانه به اتمام رسیده و تنها عملیات تجهیز و راه‌اندازی آن باقی مانده است.
عبدلی ادامه داد: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه مشکل فاضلاب واحدهای تولیدی در این شهرک صنعتی حل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هشت تصفیه‌خانه فاضلاب در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی این استان در شهرهای سلماس، خوی، مهاباد، میاندوآب، شاهین‌دژ، ماکو و دو مورد در ارومیه فعال است، اظهار داشت: طراحی و ساخت ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر نیز در دست اجراست.
وی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: آب ۲۴ شهرک، برق ۲۷ شهرک و گاز ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی تامین شده‌است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین جهت بهبود فضای محیطی کسب و کار شهرک‌های صنعتی و زیبایی بخشی به این محیط‌ها نیز در بیش از ۱۳۰ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی این استان فضای سبز ایجاد شده‌است.
وی با اشاره به اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر دو هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک صنعتی است.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ مورد از این تعداد در مساحتی بیش از ۶۵۰ هکتار فعال است.
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی به همراه جمعی از خبرنگاران از واحدهای تولیدی «دستکش حریر» و «اروم خنک ساز شمال‌غرب» مستقر در شهرک صنعتی شماره دو ارومیه بازدید کردند. 
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.
انتهای پیام/
بازگشت به چرخه ٩٠ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار