گزارش اختصاصی نصر/

تبریز، در مقام نخست کشوری در رویداد جهانی بازی سازی ۴۸ ساعته

1398/11/20 - 09:47 - کد خبر: 14162 نسخه چاپی

نصر: تبریز در ششمین رویداد بین المللی بازی سازی ۴۸ ساعته (Global game jam)، رتبه اول ایران و رتبه ۱۳۶ از بین ۹۳۴ جم سایت جهان را کسب کرد.

به گزارش نصر، ۸۴ شرکت کننده در ششمین رویداد بین المللی بازی سازی ۴۸ ساعته (Global game jam) در تبریز که به طور همزمان با کل دنیا برگزار می شود، شرکت کردند‌.

این شرکت کنندگان ۲۰ تیم تشکیل دادند و در طول ۴۸ ساعت اقدام به ساخت بازی کردند، موضوع امسال رویداد که توسط برگزار کننده جهانی آن اعلام می شود، "تعمیر" عنوان شد و ۲۰ تیم داستانی برای بازی خود پیرامون این عنوان در نظر گرفتند و طبق آن بازی مورد نظر خود را ساختند و روی سایت بین المللی global game jam بارگذاری کردند.

همچنین دو کارگاه "خلاقیت در بازی سازی" و "تشکیل تیم و تجاری سازی محصول" با حضور اساتید در طی این مدت زمان برای شرکت کنندگان برگزار شد.

امسال به تیم های اول، دوم و سوم به ترتیب دو میلیون تومان، یک میلیون و 500 تومان و یک میلیون تومان اهدا شد و همچنین از تیم برتر و برگزیده در بخش بازی های رومیزی با اهدای یک میلیون و 500 تومان و یک میلیون تومان تقدیر شد.

این گزارش حاکی است، مصطفوی برگزار کننده محلی رویداد بازی سازی ۴۸ ساعته در تبریز در گفتگو با نصر گفت: رویداد اول بازی سازی با ۱۵ نفر برگزار شده بود و تنها کاری که حامی انجام میداد اختصاص مکان برای برگزاری رویداد بود، امروز در ششمین دوره از برگزاری رویداد بازی سازی هستیم و با ۸۴ نفر شرکت کننده اکنون پر جمعیت ترین جم سایت ایرانیم.

وی افزود: اکادمیک شدن رشته های چندرسانه و آشنایی بیشتر جامعه با چنین رویدادهایی عامل پیشرفت ما بوده است.

وی ادامه داد: محتوای بومی با کیفیت در حوزه بازی سازی کم است و رویداد های این حوزه میتواند در افزایش و رونق این حوزه تاثیر گذار باشد.

مصطفوی با بیان اینکه امسال از سراب، اردبیل و اسکو نیز شرکت کننده داشتیم، اظهار داشت: امیدواریم سال بعد با حماست رسانه ها و حامیان رویداد قویتر از این شرکت کنیم در رویداد جهانی بازی سازی شرکت کنیم.

انتهای پیام/
تبریز، در مقام نخست کشوری در رویداد جهانی بازی سازی ۴۸ ساعته گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار