مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست مطبوعاتی چهارمین دوره «آرت اکسپو تبریز» مطرح کرد:

آرت اکسپو تبریز گامی موثر در ماندگاری آثار هنری هنرمندان

1398/11/19 - 23:52 - کد خبر: 14150 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی آرت اکسپو تبریز را گامی موثر در ماندگاری آثار هنری هنرمندان دانست.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، ظهر امروز نشست مطبوعاتی چهارمین دوره از «آرت اکسپو تبریز » با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر اجرایی، مدیرعامل مجموعه تجاری-فرهنگی لاله پارک و قائم مقام معاون فرهنگی شهرداری تبریز و جمعی از اصحاب رسانه استان، برگزار شد.

«محمد محمدپور» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار داشت: از دست‌اندرکاران این نمایشگاه قدردانی می‌کنیم چراکه برپایی نمایشگاه آثار هنری در تبریز اتفاق مبارکی است که به دوره چهارم خود رسیده است.

محمدپور در ادامه به کیفیت برگزاری اکسپوی تبریز اشاره کرد و افزود: اکسپوی تبریز طی سه دوره برگزاری رشد کمی و کیفی بسیار خوبی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه در راستای توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و همچنین کسب و کارهای فرهنگی  قدم بسیار مثبتی است، اظهار کرد: پیوست فرهنگی همه اتفاقاتی که در سطح استان در تمامی بخش‌ها می‌افتد را با جدیت دنبال می کنیم و خوشبختانه همه مجموعه‌های دولتی و خصوصی منابعی را در مجموعه خود به امور  فرهنگی اختصاص می‌دهند و امروز اهتمام به فعالیت‌های فرهنگی و هنری دیده می‌شود.

محمدپور با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر، به توسعه اقتصاد استان کمک خواهد کرد، گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر در این مقطع بسیار با اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

"محمد محمودی" مدیرعامل موسسه فرهنگی شمس تبریزی و مدیر اجرایی آرت اکسپوی تبریز در این جلسه گفت: اولویت ما در برگزاری این رویداد فرهنگی – هنری، حفظ هویت مستقل اکسپو است.

محمودی افزود: چهارمین آرت اکسپوی تبریز طی روزهای 25 الی 28 بهمن ماه 98 با شرکت 231 اثر هنری از ۱۴۲ هنرمند در چهار رشته نقاشی، عکاسی، خوشنویسی و آثار حجمی برگزار شود.

وی با بیان اینکه دوره چهارم اکسپوی آثار هنری تبریز به صورت کشوری برگزار خواهد شد، ادامه داد: رشد اکسپوی تبریز تدریجی بوده که به دنبال آن هدف ما ایجاد کسب و کار آثار هنری است.
 
وی در پاسخ به این سوال که میهمانان اکسپوی چهارم چه کسانی خواهند بود، اضافه کرد: مدعوین این دوره هنوز نهایی نشده اند، اما بدیهی است که عده ای به دلیل علاقه شخصی خواهند آمد و ما نیز میهمانان سرشناسی از بزرگان عرصه هنر و صنعت استان را به این اکسپو دعوت کرده ایم.

دبیر اجرایی آرت اکسپوی تبریز در مورد شرکت آثار مجموعه داران تبریزی در این نمایشگاه، با بیان اینکه می دانیم مجموعه داران خوبی در تبریز وجود دارد، گفت: هر مجموعه داری که مایل به شرکت در نمایشگاه باشد، می توانیم به آنها حساب کاربری دهیم.

مدیر موسسه هنری شمس تبریزی با بیان اینکه برخی هنرمندان برای تامین معاش و فروش آثار خود مجبور به مهاجرت به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و آذربایجان هستند، افزود: هنرمندان برای فروش آثار خود نیازمند حمایت نهادی های فرهنگی و هنری هستند و لازم است سازمان های فرهنگی با خرید آثار هنری از آنان حمایت کنند.

محمودی در مورد فروش و بازاریابی برای آثار هنری عرضه شده نیز گفت: از امسال بانک خریداران را راه اندازی کرده ایم و همچنین تیمی مامور بازاریابی و فروش تشکیل شده است که با افرادی که قبلا شناسایی شده اند، تماس می گیرند.

«منصور برادران» قائم مقام معاون فرهنگی شهرداری تبریز نیز در این جلسه، اظهار داشت: برگزاری اکسپوی هنری به عنوان یکی از شاخص‌های مهم این پروژه بزرگ شهری بسیار اهمیت دارد.

برادران با بیان اینکه برگزاری اکسپوی هنری در اقتصاد یک شهر و هم‌چنین اقتصاد هنر و معیشت هنرمندان تاثیر می‌گذارد، گفت: اکسپوهای هنری ممکن است با جذب توریست و ایجاد بستر مناسبی بین دانشگاه، هنرمندان و متولیان صنعت گردشگری باعث توسعه صنعت گردشگری یک شهر نیز شوند.

وی با اشاره به بحث عرضه و تقاضا در اقتصاد، اظهار کرد: با افزایش تعداد آثار هنری، تقاضا برای خرید این آثار بیشتر خواهد شد و این امر باعث تشویق هنرمندان برای رو آوردن به هنر و شناخت بیشتر مردم نسبت به آثار هنری نیز می‌شود.
برادران در خاتمه اظهار داشت: نمایشگاه‌ها و اکسپوهای هنری بستری برای شناخت آثار هنری نیز هستند و با ایجاد تقاضای بیشتر برای خلق آثار هنری، باعث افزایش خرید آثار هنری می‌شود.

«حسین جداری» مدیرعامل مجموعه تجاری و فرهنگی لاله پارک تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه «اکسپوی آثار هنری» محلی برای نمایش خلاقیت‌های هنرمندان است، افزود: طی سه سال متوالی در کنار موسسه شمس تبریزی برای برپایی این نمایشگاه بسترسازی کرده‌ایم، چرا که برپایی این نمایشگاه، یک حرکت فرهنگی لازم و ضروری برای شهر تبریز بود.

جداری در ادامه به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مجموعه لاله پارک اشاره کرد و افزود: هدف و فلسفه یک مرکز تجاری رونق کسب و کار و کسب درآمد است اما مجموعه لاله پارک در کنار این هدف، مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود را نیز انجام داده و توانسته در برگزاری رویدادهای اجتماعی و فرهنگی و همچنین ملی و مذهبی حرف اول را بزند.

وی به برخی از رخدادهای فرهنگی و اجتماعی در مجموعه لاله پارک اشاره کرد و افزود: برگزاری رویدادهای گپ گرافیک،  نمایشگاه‌ها متعدد، تئاتر عاشورایی، ویژه برنامه شب یلدا، حمایت از تور دوچرخه سواری آذربایجان، و… از جمله این رویدادهاست.

جداری در خاتمه اظهار داشت: لاله پارک به عنوان مجموعه برتر کشوری همواره در تلاش بوده وظیفه اجتماعی و فرهنگی خود را در حوزه های مختلف انجام دهد لذا بر خود وظیفه می دانیم تا همواره از هنر دست هنرمندان این منطقه نیز حمایت کنیم.

گفتنی است، چهارمین «آرت اکسپوی تبریز» با حضور ۱۴۱ هنرمند و شرکت ۲۳۱ اثر در حوزه نقاشی، خط، مجسمه‌سازی و نقاشی‌خط از 25 الی 28 بهمن ماه 98 در هتل لاله‌پارک تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
آرت اکسپو تبریز گامی موثر در ماندگاری آثار هنری هنرمندان نویده رئوف فرد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار