خبر/

دو طرح صنایع تبدیلی با اشتغال‌زایی ۸۰ نفر در طارم به بهره برداری رسید

1398/11/19 - 17:00 - کد خبر: 14144 نسخه چاپی

نصر: کاظم خاوازی امروز در سفر یک روزه خود به استان زنجان با حضور در شهرستان طارم در آیین افتتاح دو طرح صنایع تبدیلی در این شهرستان شرکت کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، زمینه فعالیت شرکت "زیتون گستر طارم" که در اراضی روستای صومعه‌بر بخش گیلوان طارم واقع است، استحصال روغن زیتون از کنجاله زیتون، تولید ماده اولیه خوراک دام و آبزیان و تولید ماده اولیه برای کارخانجات صابون سازی است.

این طرح در زمینی به مساحت ۳۳ هزار و ۶۳۳ متر مربع احداث و برای راه اندازی آن، ۱۵۶ هزار میلیون ریال سرمایه ثابت و ۸۶ هزار میلیون ریال تسهیلات بانکی هزینه شده است.  با بهره برداری از این طرح، زمینه اشتغال مستقیم ۴۵ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۷۰ نفر فراهم شده است.  
شرکت "آیتونا سبز طارم" طرح دیگری بود که همزمان با دهه فجر در طارم به بهره برداری رسید.  
زمینه فعالیت این شرکت که در اراضی روستای صومعه‌بر بخش گیلوان طارم واقع است، فرآوری و بسته بندی زیتون شور و تولید کنسرو زیتون، زیتون پرورده، سیر ترشی، انواع ترشیجات و خیار شور می باشد.   
این واحد، ظرفیت فرآوری و بسته بندی ۳۹۰ تن محصول در سال را دارد.  
شرکت آیتونا سبز طارم با سرمایه گذاری ۳۷ هزار و ۳۴۲ میلیون ریال و در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع احداث شده است.  
با بهره برداری از این واحد فرآوری، زمینه اشتغال مستقیم ۳۵ نفر فراهم شد.  
گفتنی است پیش از این همزمان با دهه‌فجر امسال، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای انذر، مدرسه سه کلاسه شهید نوری روستای انذر قدیم، یک دستگاه آمبولانس اسپیرینتر و بند رسوب‌گیر روستای هزارود و شهر آب‌بر شهرستان طارم با صرف ۵۶ میلیارد ریال اعتبار با حضور استاندار زنجان به بهره برداری رسید.
کلنگ زنی طرح ملی اقدام مسکن، با ظرفیت ۲۲۵ واحد، کلنگ زنی احداث زمین چمن مصنوعی روستای شیت، کلنگ زنی احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی روستای استاکل، کلنگ زنی گازرسانی به روستاهای سرخه سنگ شهرک پاوه رود، کماندشت و میرزاخانلو با مجموع اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی بود که عملیات اجرایی آنها با حضور فتح الله حقیقی استاندار زنجان و شماری از مسؤولان استانی و شهرستان طارم در دهه فجر آغاز شد.
انتهای پیام/
دو طرح صنایع تبدیلی با اشتغال‌زایی ۸۰ نفر در طارم به بهره برداری رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار