خبر/

ماهاتیر: معامله قرن کاملا ناعادلانه و غیرقابل قبول است

1398/11/19 - 15:13 - کد خبر: 14126 نسخه چاپی

نصر: ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی روز شنبه گفت: توافقنامه صلح ارائه شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا میان اسرائیل و فلسطین موسوم به معامله قرن کاملا غیرقابل قبول و ناعالانه است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رسانه های آسیایی گزارش دادند: ماهاتیر محمد نخست وزیر در سخنرانی افتتاحیه سومین کنفرانس بین المللی اتحادیه پارلمان ها برای القدس در کوالالامپور پایتخت  مالزی  تاکید کرد که طرح پیشنهادی صلح "معامله قرن" شهر مقدس بیت المقدس را با بی اعتنایی مطلق به احساسات میلیون ها مسلمان و مسیحی در سراسر جهان، در یک بشقاب نقره ای به طرف اسرائیلی تحویل می دهد.
دکتر تون ماهاتیر دراین کنفرانس افزود: این توافق فقط درگیری های بیشتری را برای منطقه به همراه خواهد داشت و باعث تحریک میلیاردها نفر از مردم در سراسر جهان می شود.
رسانه های مالزیایی گزارش دادند: ترامپ ماه گذشته در یک رویداد سیاسی در کاخ سفید در کنار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از توافق جدید خود پرده برداشت درحالیکه با طرف فلسطینی اصلا مشورتی انجام نشده بود.
استریت تایمز دراین زمینه نوشت : اقدامات ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید، از جمله انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان، حاکی از کمک و حمایت های گسترده واشنگتن به اسرائیل است.
 این رسانه سنگاپوری افزود: دکتر ماهاتیر به عنوان مسن ترین رئیس دولت جهان در سن ۹۴ سالگی، چندین دهه است که به دلیل انتقادات و حمله به  اسرائیل، متهم به یهود ستیزی شده است. ماهاتیر اسرائیل را متهم کرده  که یک بحران انسانی در سرزمین های فلسطین و درگیری در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده است.
ماهاتیر محمد دراین کنفرانس گفت: مالزی در مقابل ظلم و ستم علیه فلسطینی ها که توسط اسرائیل انجام می شود، سکوت نخواهد کرد. ما وظیفه وظیفه داریم  و ملت های قدرتمند مدافع عدالت و آزادی نباید در قبال این جنایات سکوت کنند.
وی افزود: به عبارت دیگر، اگر ما نیز ساکت شویم، خون ناشی از کشتار فلسطینی ها توسط اسرائیل نیز روی دست ما است. مراکزی مانند اتحادیه نمایندگان پارلمان ها برای القدس، اتحادیه بین پارلمانی، جناح های پارلمانی و دیگران، در صورت برخورداری از یک استراتژی و تلاش های هماهنگ می توانند دراین زمینه بیشتر موثر باشند.
ماهاتیر گفت طبق آمارهای موجود، اسرائیل ساخت نزدیک به دو هزار خانه مسکونی جدید در سرزمین های فلسطین را تصویب کرده است.
وی افزود: طبق گزارش گروه حقووق بشری آدامیر Addameer  از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از ۱۲ هزار کودک فلسطینی در زندان های اسرائیل در حبس به سرمی برند و در بازداشتگاهها مجازات مشابه با زندانیان بالغ بر آنها اعمال می شود.
نخست وزیر مالزی تاکید کرد: به خاطر همه این جنایات، اسرائیل باید محکوم و مجازات شود. اما در عوض کشورهای قدرتمندی مانند آمریکا که در مورد آزادی و حاکمیت قانون زیاد صحبت می کنند، با توافقنامه معامله قرن اقدامات غیرقانونی اسرائیل را قانونی جلوه می دهند. رئیس جمهور ترامپ اشغال فسطین و اورشلیم را با معامله قرن قانونی جلوه می دهد.
انتهای پیام/
ماهاتیر: معامله قرن کاملا ناعادلانه و غیرقابل قبول است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار