روایت «نصر» از پله برقی های خراب تبریز/

وقتی پل‌های عابر، مانع عبورند نه مسیر عبور/پله‌های برقی خاموش، وعده‌های روشن!

1404/04/25 - 10:46 - کد خبر: 141108 نسخه چاپی

نصر: خرابی مداوم پله‌های برقی و آسانسورهای پل‌های عابر پیاده در تبریز به معضلی جدی برای شهروندان تبدیل شده است. وعده‌های مکرر مسئولان برای تعمیر و نگهداری این تجهیزات تاکنون راه به جایی نبرده و شهروندان همچنان با دشواری‌های رفت‌وآمد درگیر هستند.  

به گزارش نصر، پل‌های عابر پیاده در تبریز، سال‌هاست که با مشکلاتی چون خرابی پله‌های برقی و آسانسورهای از کار افتاده دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در حالی که هدف از نصب این تجهیزات تسهیل عبور و مرور بوده، اما وضعیت فعلی آن‌ها، به‌ویژه برای سالمندان و افراد دارای مشکلات حرکتی، به یک چالش اساسی تبدیل شده است.  
یکی از شهروندان در مصاحبه با خبرنگار نصر گفت: چند سال است که پله برقی این پل کار نمی‌کند. هربار هم که تماس می‌گیریم، می‌گویند در حال تعمیر است، اما هیچ تغییری نمی‌بینیم. مجبورم از پله‌های ثابت استفاده کنم که برای پای من واقعاً دشوار است.
مشکل به همین‌جا ختم نمی‌شود. آسانسور همه پل‌های عابر خاموش‌اند. یکی دیگر از شهروندان با گلایه از وضعیت موجود اظهار کرد: آسانسور که اصلاً کار نمی‌کند. برای کسی که مشکل حرکتی دارد، این یعنی باید مسیر را دور بزند یا اصلاً از پل استفاده نکند.
در این میان، "یعقوب هوشیار"شهردار کلانشهر تبریز، در چندین مصاحبه به لزوم رسیدگی به این موضوع اشاره کرده است، اولین بار وی در نشست رسانه ای خود با اصحاب رسانه وعده حل پل های برقی مرکز شهر را داد. با این حال، به نظر می‌رسد که وعده‌های داده‌شده هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.  
"حسین منیری فر" شهردار منطقه ٨ کلانشهر تبریز در گفتگو با خبرنگار نصر توضیح داد: در خصوص پل های دارایی و گرجیلر نگه داری آن ها توسط شهرداری منطقه ٨ صورت گرفته و فعال هستند اما در هنگام قطعی برق، برق این ها نیز قطع می شود.
وی افزود: از طرفی طول عمر این پله ها بالای ۶ سال است که ازدحام جمعیت در آن جا نیز زیاد است.
منیری فر خبر داد: در سال جاری ۴ مورد از ٨ پله برقی را عوض و ۴ مورد بعدی را سال آینده عوض خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: هر پله برقی بالغ بر ۴٠ میلیارد تومان هزینه است که مبلغ بزرگی است.
شهردار منطقه ٨ تبریز گفت: امیدواریم تا سال آینده همه پله های برقی تعویض شود.
منیری فر تصریح کرد: موضوع نگه داری آن ها نیز موضوعی بسیار مهم است که سعی می‌کنیم نگه داری آن ها نیز به صورت اصولی انجام شود.
گزارش‌های میدانی نیز نشان می‌دهد که برخی از این پله‌های برقی چندین سال است که به‌صورت مستمر خراب بوده و به‌رغم تأکید بر اهمیت نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، اقدامی جدی برای رفع مشکلات صورت نگرفته است.  
با ادامه این وضعیت، شهروندان از مسئولان انتظار دارند که به جای وعده‌های مکرر، اقدام عملی برای حل این معضل انجام دهند تا پل‌های عابر پیاده واقعاً در خدمت عموم مردم باشند.
انتهای پیام/
وقتی پل‌های عابر، مانع عبورند نه مسیر عبور/پله‌های برقی خاموش، وعده‌های روشن! محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   الف سین   3 هفته پیش  

با تشکر از پیگیری نصر نیوز در این خصوص، از جناب سر دبیر محترم خواهشمندم موضوع را از طریق شهردار و شورای محترم شهر تبریز نیز پیگیری فرموده و تا حصول نتیجه ااستمرار نمایند:
با توجه به اعلام قیمتهای بالای خرید و نگهداری پله های برقی از سوی شهردار محترم منطقه 8 و نیز خرابیهای مستمر، آیا پسندیده نیست حداقل در خصوص برخی موارد تجدید نظر در طرح و استقرار آنها صورت پذیرد.
از جمله چهار راه آبرسان نیاز مبرم به تجدید نظر و حتی در راستای آسایش مردم و صرفه جوئی در هزینه ها اقدام به جمع آوری آن نیز مبادرت ورزید؟؟؟!!!
ایکاش در این خصوص همکاران و خبرنگاران محترمتان اقدام به نصب دوربین مخفی نسبت به بررسی میدانی و نظرسنجی و نظر خواهی از عابرین محترم و حتی رانندگان خودروها و تاکسی های مستقر در چهار راه و ...
تحت قالب منظرهای مختلف از جمله مواردی چند به شرح ذیل که به نظر اینجانب به شرح ذیل می رسد نمایند:
1- چرا عمده عابرین اجبارا و یا ترجیحا عبور از خط کشی ضلع غربی چهار راه را به استفاده از پله برقی حتی در موقع سالم کار کردن آن ترجیح می دهند. (موارد امنیتی گذر از دالان پله برقی نیز لحاظ گردد)
2- چرا تعدادی از عابرین عبور سخت و خطرناک از روی بکسل های حائل مسیر بی آر تی را به ... ترجیح می دهند(چنانچه چندین بار در اثر این عبور و مرور بکسل ها خمیده و در نهایت کنده شده یا کنده کرده شده اند!!)
3- آیا در چهار راهی که در یک ضلع آن مردم به راحتی از خط کشی عبور می کنند! لزومی داشت که در ضلع دیگرش که مشرف تر به ایستگاه های تاکسی و بی آر تی می باشد مانعی به بزرگی و زشتی کریه به اصطلاح پله برقی پر هزینه و ناکار آمد و زشت منظر کار گذاشت؟ ( روزانه چند نفر از آن با تمام مشکلاتش عبور می کنند؟)
4- اگر چنانچه موارد فنی و ضروری و غیر ضروری بودن پل بررسی شد، آیا نیاز نمی بینیم که تقریبا بهترین چهار راه تبریز را که محل خرید و تفنن مردم شهر و توریست های مهمان شهر با توجه به چندین هتل مستقر در همان حوزه می باشد، از نظر زیبا سازی و زیبا منظری آن نیز لحاظ گردد؟(تصاویر قبل و بعد نصب پل گویاست!)
5- آیا این مانع بزرگ و زشت بلا استفاده، پیاده روهای دو طرف خیابان را به پائین شهر و بالای شهر تقسیم نکرده است؟ (می توان از اصناف و کسبه محل و حتی از عابرین نیز پرسید، علیرغم اینکه تابلو وار بر هر عابری گویا می باشد)
و مواردی دیگر در خصوص این پل و پل های که شماها استاد آن می باشید.
لطفا از ضرورت پیگیری و نتایج حاصل اینجانب را نیز مطلع فرمایند. سلیمانی - 09144120216
پژوهشیار