خبر/

کبد و نسوج بیمار مرگ مغزی در زنجان به نیازمندان اهدا شد

1398/11/19 - 12:15 - کد خبر: 14101 نسخه چاپی

نصر: کبد و نسوج بیمار مرگ مغزی خدابنده‌ای که در بیمارستان امیرالمومنین این شهر بستری شده بود، به بیماران نیازمند پیوند عضو، اهدا شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز شنبه در این خصوص به خبرنگار گفت: مرحوم محرمعلی دین محمدی ۵۹ ساله، اهل روستای سقرچین از توابع خدابنده به علت سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده و در بیمارستان بستری بود.
شهریار اماموردی افزود: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.
وی اضافه کرد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.
اماموردی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۷ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲۹ مورد به اهدای عضو، پنج مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و ۱۶ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.
این مسؤول ادامه داد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.
به گفته اماموردی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو، ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو است.
وی اضافه کرد: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.
با اهدای کلیه‌ها، کبد و قلب یک بیمار مرگ مغزی در شهر زنجان، بیست و هشتمین اهدای عضو ۲۶ دی امسال به بیماران نیازمند طی سال جاری در این استان ثبت شد.
شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.
انتهای پیام/
کبد و نسوج بیمار مرگ مغزی در زنجان به نیازمندان اهدا شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار