مدیرکل منابع طبیعی اردبیل؛

آتش‌سوزی در جنگل‌های حاشیه ارس کاملا مهار شده است

1398/11/19 - 12:00 - کد خبر: 14099 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌های حاشیه رودخانه مرزی ارس در شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز به طور کامل مهار شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، روز جمعه ۱۰هکتار از مناطق جنگلی خشکیده و ۱۵ هکتار از نیزارهای حاشیه رودخانه ارس دچار طعمه حریق شده بود و این آتش سوزی تا پاسی از شب ادامه  داشت. 
شهامت هدایت امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: آتش‌سوزی در منطقه محمد رضالو  اتفاق افتاده بود و با حضوربموقع ۱۴ گروه از  نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان و به کارگیری تجهیزات اطفا حریق و با همکاری فرمانداری شهرستان پارس آباد، داره راه، امورآب  و شهرداری  این شهرستان پس از چندین ساعت تلاش در جمعه شب بطور کامل مهار شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: قسمت عمده آتش‌سوزی در حوزه جنگل‌های جمهوری  آذربایجان بوده و  تصاویر و فیلم‌های پخش شده در شبکه‌های مجازی از حجم اتش نیز مربوط به کشور همسایه بوده  که با اقدام بموقع از سرایت آن به نوار مرزی شهرستان پارس‌آباد جلو گیری شد.
مساحت کل جنگل‌های ساحل رود ارس در مغان  بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار بوده که از مسیر تازه کند حسن خانلو شروع و تا امتداد حوزه استحفاظی قره قباق اصلاندوز در ساحل ارس و مرز مابین اردبیل و استان آذربایجان شرقی ادامه می‌یابد.
در این جنگل‌ها گونه های خاص اقلیمی و گیاهی و رودخانه ای از جمله سنجد، گز، تمشک، زبان گنجشک، ‏بید و سفید پلات وجود دارد که به غیر از گونه بید بقیه بومی این منطقه هستند.
انتای پیام/
آتش‌سوزی در جنگل‌های حاشیه ارس کاملا مهار شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار