رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی؛

دمای هوا در آذربایجان‌غربی ۱۲ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد

1398/11/19 - 11:15 - کد خبر: 14091 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان از دوشنبه، کاهش هشت تا ۱۲ درجه‌ای خواهد داشت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهدی صابری امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: از امروز بارش برف در اغلب نقاط استان آغاز می‌شود که تا روز دوشنبه ادامه دارد و پس از خروج سامانه بارشی، افت شدید دما رخ می‌دهد که لازم است مردم آذربایجان‌غربی به‌ویژه روستاییان تمهیدات لازم را برای کاهش مخاطرات به‌کار گیرند.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان پیرانشهر با ۲۶ میلیمتر بارندگی پربارش‌ترین شهر استان بود.
وی با اشاره به فعالیت قابل توجه سامانه بارشی موجود در جو آذربایجان‌غربی بیان کرد: کولاک برف و وزش باد شدید از ویژگی‌های این سامانه بوده و لازم است تا هموطنان از سفرهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی تا دوشنبه بپرهیزند.
رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به نوع مخاطره‌های استان در روزهای آینده اضافه کرد: علاوه بر بارش‌ها، وزش باد شدید تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت همراه با کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در استان نیز پیش‌بینی می‌شود.
صابری در خصوص دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در این مدت چالدران با یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین شهر استان بود و دمای هوای ارومیه نیز هم اکنون صفر درجه سانتی‌گراد است.
آذربایجان‌غربی در دو روز گذشته شاهد هوای پایدار بود؛ این استان دارای آب و هوای کوهستانی و سرد است و بارش‌ها در آن از اواخر شهریور آغاز می‌شود و تا اوایل خرداد ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/
دمای هوا در آذربایجان‌غربی ۱۲ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار