گزارش اختصاصی نصر از تبلیغات قرص های ماهواره ای؛

دارو های ماهواره ای معجزه نمی کند

1398/11/19 - 10:48 - کد خبر: 14081 نسخه چاپی

نصر: در آشفته بازار جاه طلبی ها، هستند زیبا طلبان زیاده خواه که همین زیبایی ساده برایشان بسیار گران تمام می شود؛ زیبایی هایی که نه تنها زیبایی نیست بلکه بدبخت کردن به معنای واقعیست!

به گزارش سرویس اجتماعی نصر، «آیا از بیماری آرتروز رنج می ‌برید؟ آیا دیسک کمر و سیاتیک دارید؟ آیا ناراحتی گوارشی آزارتان می‌ دهد؟ کوتاهی قد اذیت تان کرده و اعتماد به نفس ‌تان به همین خاطر از بین رفته است؟ چاقی باعث شده که نتوانید در کارهایتان موفق باشید؟ آیا به ناتوانی جنسی مبتلا هستید؟ آیا می خواهید حجم اندامتان بسرعت افزایش یابد؟ آیا به مواد مخدر جدید و روانگردانها معتادید؟ راه حل همه این مشکلات را با ما درمان کنید...! ما همه این دردها را با یک قرص درمان می ‌کنیم.
فقط با ارسال یک پیامک به شماره ........... قرص معجزه‌گر را در منزل تحویل بگیرید و از شر بیماریتان به طور کلی خلاص شوید!»
 اینها بخشی از تبلیغات شبکات ماهواره ‌ای است؛ به نظر شما آیا واقعا بشر توانسته است این مشکلات را که بعضا صعب العلاج هستند، با یک قرص درمان کند؟!
 متاسفانه بانوان بیشترین آمار فریب تبلیغات شبکات ماهواره ای را دارند، کسانی که به راحتی بدون هیچ تحقیق و اطلاعی، داروهایی مثلا گیاهی را خریداری می کنند غافل از اینکه نه تنها گیاهی نیست بلکه در بد ترین شکل وشرایط تولید شده و به راحتی در اختیار  ساده دلان قرار می گیرد.
گاهاً افراد به سرعت فريب تبليغات را مي خورند و داروهایی از جمله لاغری، چاقی، فرم دهی و... را خريداري مي كنند و فاجعه زمانی رخ می دهد که کار از کار گذشته سلامتی خیلی ها به خطر افتاده است.
بیشتر مردم هنگام سفارش این دارو ها با خود می گویند «پول زیادی که نمی دهیم، نهایتش این است که این تبلیغ الکی است و شاید به دستمان نرس؛، فوق اش 100 تومن را دور انداختیم! »
 کم کردن وزن، افزایش قد، افزایش وزن و هر مشکل دیگری که داشته باشید شبکات ماهواره ای برایشان دارو های صد در صد تضمینی دارند این در حالی است که تقریبا 80 درصد از داروهای تبلیغ شده در اینترنت و ماهواره تقلبی و عوارض ناشی از این داروها ممکن است سال‌ها بعد گریبان فرد را بگیرد.
مواد تشکیل دهنده بسیاری از داروهای ماهواره‌ای مخلوطی از انواع مسّکن‌هاست که به طرز ناشیانه و غیرعلمی و حتی غیربهداشتی به وسیله افراد غیرمتخصص در محیط‌های غیراستریل با هم مخلوط شده و در پوشش های مختلف دارویی قرار گرفته است.
اگر کسی اندکی تامل کند در می یابد که این قضیه به اصطلاح بودار بوده و شفاف نیست...
ماحصل گفت و گو با چند تن از افرادی که از این قرص های به اصطلاح معجزه گر استفاده کرده اند را در زیر می خوانید؛
"محمد" جزو کسانی است که از طریق شبکات ماهواره ای داروی افزایش قد خریداری کرده بود؛ او پس از استفاده از این دارو که باید در ظرف یک ماه طبق گفته شبکه ماهواره ای باید 15 سانت به قدش افزوده می شد اکنون در یکی از مراکز درمانی شهر بستری و دچار عوارض شدید روحی شده است.
محمد در ادامه افزود: حتی آدرسشان را هم به من نگفته بودند که بتوانم حضوری مراجعه کنم یا شکایت کنم و دارویی که خواسته بودم را با یک پیک فرستادند.
مادر محمد 19 ساله می گوید: او به من اطلاعی نداده بود که چنین دارویی خریداری کرده است و چند بار متوجه شده بودم که چیزی را قایم می کند اما هر وقت سوال می کردم می گفت سرما خوردگی دارم و می خواهم پیشگیری کنم.
وضعیت در باشگاه های بدنسازی خوب است اما برخی از ورزشکاران متاسفانه به راحتی فریب تبلیغات ماهواره ای را می خورند و سفارش مکمل ها و چربی سوز هایی را می دهند که اصلا بر خلاف گفته شبکه ماهواره ای که این دارو با مجوز وزارت بهداشت ایران فروخته می شود! هیچ مجوز و استانداردی ندارند.
"میلاد" یکی از کسانی است که به دام تبلیغات ماهواره ای افتاده است؛ او می گوید : حدود سه ماه بود که باشگاه می رفتم و بدنسازی کار می کردم. خیلی دقیق طبق برنامه مربی عمل نمی کردم، زیر نویسی در یکی از کانال های ماهاوره ای دیدم که نوشته بود عضله ساز و افزایش وزن و قوای بدن است، به راحتی با یک اس ام اس و پرداخت آنلاین قرص ها را برایم آوردند، بعد از سه روز که مرتب قرص ها را خوردم ناراحتی شدیدی در ناحیه کلیه هایم حس کردم و با مادرم رفتیم بیمارستان که در اولین معاینه گفتند سریع باید بستری شود و بعد از 20 روز بستری الان که دو ماه گذشته است باز هم مثل سابق حالم بهتر نشده است که هیچ وزنم از دفعه قبل هم کمتر شده است.
"استادرحیمی"، متخصص تغذیه با اشاره تبلیغات شبکات ماهواره ای هر نوع دارویی که بتواند با یک قرص مشکلات دیابتی، افزایش قد و.. را درمان کند، اساسا بی پایه و غلط دانست و افزود: تاکنون علم بشری به این توانایی نرسیده است که بتواند مثلا مشکلی مثل دیابت را با خوردن یک قرص درمان کند! اگر چنین دارو هایی درست شده بودند امروزه این همه دانشگاه و تحقیقات درباره مشکلات و ساخت دارو بیهوده بود.
استادرحیمی ادامه داد: آمار بانوان در خرید این دارو های ماهواره ای بیشتر از آقایان است و مراجعه کننده هایی دارم که با خرید و مصرف این دارو ها خونریزی معده و بسیاری مشکلات دیگر سراغشان آمده است.
وی اضافه کرد: خیلی از موارد هستندکه درمان ندارند. مثل افزایش قد، دیابت و ... متاسفانه فرد وقتی این جواب را می شنود سراغ تبلیغات فریبنده ای می رود که به راحتی در دام این تبلیغات می افتد غافل از اینکه جان خود را به خطر می اندازد.

انتهای پیام/
دارو های ماهواره ای معجزه نمی کند محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار