خبر/

حمام یان یان خرمدره و مسجد روستای نوکیان به فهرست آثار ملی پیوستند

1398/11/17 - 14:30 - کد خبر: 14022 نسخه چاپی

نصر: حمام تاریخی یان یان شهر خرمدره متعلق به دوره قاجاریه و مسجد تاریخی روستای نوکیان قدیم طارم مربوط به دوره زندیه و قاجاریه در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه شورای ثبت معاونت میراث فرهنگی کشور دو اثر تاریخی زنجان واجد ارزش ثبت ملی و چهار اثر تاریخی دیگر استان واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شدند.
امیر ارجمند ادامه داد: حمام تاریخی یان یان شهر خرمدره متعلق به دوره قاجاریه و مسجد تاریخی روستای  نوکیان قدیم طارم با قدمت زندیه و قاجاریه در فهرست آثار ملی ثبت شد.
وی در مورد چهار اثر تاریخی زنجان که واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شدند، گفت: آرامگاه امامزاده وزنه سر طارم با قدمت صفویه و قاجاریه، حمام قدیمی روستای قینرجه از شهرستان زنجان با قدمت قاجاریه، حمام روستای تبریزک شهرستان ماهنشان با قدمت قاجاریه وخانه تاریخی خان یاور سلطانیه با قدمت قاجاریه واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شدند.
گفتنی است با ثبت دو اثر در فهرست میراث ملی و چهار اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی، مجموع آثار ثبتی استان زنجان به عدد ۸۴۱ اثر رسید که شامل ۷۶۰ اثر در فهرست میراث غیر منقول، ۲۰ اثر در فهرست میراث منقول، ۴۸ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۹ اثر در فهرست میراث طبیعی و چهار اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است.
انتهای پیام/
حمام یان یان خرمدره و مسجد روستای نوکیان به فهرست آثار ملی پیوستند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار