معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اردبیل؛

تردد ناوگان مسافربری فاقد تجهیزات ایمنی در اردبیل ممنوع است

1398/11/17 - 14:15 - کد خبر: 14019 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تشدید نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل مسافربری و لغو حرکت ناوگان مسافربری فاقد تجهیزات ایمنی خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، رضا شیرین‌زاده امروز ۱۷ بهمن در بازدید از ایمنی اتوبوس‌های مسافربری ترمینال اردبیل اظهار کرد: تجهیزات ایمنی در یک لیست بیش از 20 موردی توسط مدیران فنی شرکت‌ها بصورت دقیق و مستمر کنترل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سامانه سپهتن بر روی کلیه ناوگان عمومی مسافربری اتوبوسی استان نصب شده تا دستگاه‌های متولی ازجمله شرکت ارائه دهنده خدمت لحظه به لحظه حرکت وسیله نقلیه را شبانه‌روزی بطور آنلاین کنترل کنند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با قدردانی از حمایت‌های قضائی دادگستری کل استان و دادستانی اردبیل تصریح کرد: هیچگونه کوتاهی، ضعف رسیدگی و عدم نظارت شرکت‌ها نسبت به عملکرد کارکنان و ناوگان مسافربری قابل قبول نیست و مردم و مسافران مطمئن باشند خادمان آنها در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با متخلفان به صورت قاطع و قانونی برخورد می‌کنند.
شیرین‌زاده با بیان اینکه به منظور رعایت حقوق مسافران و رفاه حال مردم نظارت‌ها بر عملکرد شرکت‌های مسافربری و رانندگان تشدید  شده است، افزود: اطلاعات مربوط به شماره تماس شرکت مسافربری، پلیس راه و سازمان راهداری به منظور رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات مسافران در چهار نقطه داخل اتوبوس‌های در حال حرکت نصب شده است.
وی با اشاره به اینکه تیم‌های نظارت بر نرخ کرایه، مراحل تهیه بلیط، تاخیر در حرکت ناوگان‌ها، کنترل فنی ناوگان‌ها، ارائه مناسب خدمات در مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین راهی، زمان بندی سفر و همچنین برخورد راننده با مسافر را بازرسی و نظارت می‌کنند، خاطرنشان کرد: رانندگان پرتلاش باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای مشخص نمودن زمان و مکان مناسب نسبت به پیاده کردن مسافر نسبت به ادای فرائض دینی و نماز اقدام و همچنین رانندگی ایمن با سرعت مطمئنه را رعایت کنند.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۵۹ شرکت حمل و نقل مسافری با هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوسی و ۲۴۱ دستگاه نیز مینی‌بوس می‌باشد.
شیرین‌زاده همچنین از فعالیت ۱۴ هزار و ۱۷۱ نفر راننده در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد دو هزار و ۶۰۰ راننده در بخش مسافری به مردم و مسافران ارائه خدمات می‌کنند.
بنا به این گزارش، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده ناوگان حمل و نقل عمومی استان اردبیل کمترین میزان تخلفات و تلفات را دارد، گفت: هموطنان و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت خود از عملکرد رانندگان و شرکت‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به دفتر مدیریت پایانه اطلاع دهند تا در کمترین زمان در کمیسیون‌های مربوطه راهداری به تخلفات رسیدگی و با خاطیان به شدت برخورد می‌شود.
انتهای پیام/
تردد ناوگان مسافربری فاقد تجهیزات ایمنی در اردبیل ممنوع است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار