شهردار اردبیل خبر داد:

پیش بینی تسهیلات تشویقی در تعرفه سال ۹۹

1398/11/17 - 13:30 - کد خبر: 14014 نسخه چاپی

نصر: شهردار اردبیل گفت: در تعرفه سال 99 تسهیلات تشویقی و بسته‌های حمایتی از اقشار و گروه‌های مختلف جامعه تهیه و تدوین کردیم تا به سهولت مردم خدماتی را دریافت کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حمید لطف‌اللهیان در جلسه چهارشنبه شب(17 بهمن) شورای شهر اردبیل با تبریک ایام‌الله دهه فجر و فرارسیدن عید بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی در یوم‌الله 22 بهمن اظهار کرد: در شرایط کنونی باید تلاش کنیم تا آرامش و آسایش برای شهروندان که آرزوی شهدا و ایثارگران بوده فراهم آید.
وی به افتتاح‌های شهرداری در ایام‌الله دهه فجر در مناطق پنجگانه اشاره و خاطرنشان کرد: در دو منطقه دو و سه شهرداری اردبیل در روزهای گذشته به ارزش 48 میلیارد تومان افتتاح پروژه را شاهد بودیم که به نیت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و فاصله گرفتن از اجرای پروژه‌های زائد و غیرضرور بوده است.
بنا به این گزارش، شهردار اردبیل گفت: در روزهای آینده نیز در مناطق یک، چهار و پنج شهرداری اردبیل افتتاح پروژه‌ها همراه با جشن انقلاب برگزار خواهد شد تا شهروندان این مناطق از پروژه‌های افتتاحی استفاده کنند.
لطف‌اللهیان در مورد تدوین تعرفه برای سال آینده بیان کرد: تعرفه سال 99 نسبت به سالجاری از شرایط متفاوتی برخوردار بوده و به صورت کارشناسی سعی شده ایرادات و اشکالات رفع و نسبت به سال‌های گذشته با دقت، شفافیت و جامعیت تدوین شود.
وی تصریح کرد: جامعیت تعرفه از آنجاست که ما در بخش‌های مختلف تسهیلات تشویقی برای شهروندان در نظر گرفتیم تا این کار منجر به مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران شود و یک توسعه عمرانی، اجتماعی و فرهنگی اتفاق بیفتد.
شهردار اردبیل با بیان نمونه‌هایی از این تسهیلات تشویقی گفت: برای ساکنان بافت فرسوده، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، کارکنان شهرداری، انبوه‌سازان و سایر اقشار بسته‌های تشویقی و تسهیلاتی در نظر گرفتیم تا تعرفه جامعی برای سال 99 تدوین و به تصویب شورای شهر برسد.
لطف‌اللهیان از توسعه فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی و توجه جدی به زیرساخت‌ها در معابر و شوارع مختلف و اهتمام به بازگشایی در مسیرها به عنوان یک اصل اساسی اشاره کرد و افزود: با شکل‌گیری کمیسیون درآمد در شهرداری به صورت دقیق و کارشناسی ایرادات تعرفه رفع شده و سعی بر این است تا با تشکیل جلسات مختلف موانع برطرف شود.
وی حضور چهار عضو شورای شهر را در جلسات تهیه و تدوین تعرفه یادآور شد و اظهار کرد: به طور میانگین تعرفه سال 99 با یک رشد 12 درصدی روبروست و سعی بر این بوده تا فشار بر روی مردم کاهش یافته و به نوعی سهولت در کارها را شاهد باشیم.
شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: در تعرفه سال 99 به مناطق کم برخوردار به ویژه ساخت و سازها و تعریض کوچه‌های 12 متری و پائین‌تر از آن با تخفیف 30 تا 50 درصد در ساخت و ساز عنایت خاصی شده تا خود شهروندان منطبق بر طرح تفصیلی راغب به نوسازی واحدهای خود شوند.
لطف‌اللهیان این تعریض‌ها را در بهبود عبور و مرور شهری بسیار با اهمیت خواند و اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان و محدودیت اعتبارات دولتی ما همچون سالجاری 100 درصد منابع شهرداری را داخلی در نظر گرفتیم تا از خود مردم این درآمدها تامین شود و برای خود مردم در حوزه‌های خدماتی هزینه شود.
وی از اعمال بسته‌های تشویقی و تسهیلات در حوزه فرهنگی و اجتماعی و ورزشی با هدف فراهم کردن زیرساخت‌ها و آموزش شهروندان خبر داد و گفت: با پیشنهاد اعضای شورای شهر برای سرمایه‌گذاران در حوزه احداث هتل و بیمارستان تخفیف 100 درصدی در عوارض در نظر گرفته شده که این فرصت خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران را مهیا خواهد کرد.
انتهای پیام/
پیش بینی تسهیلات تشویقی در تعرفه سال ۹۹ خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار