با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان صورت گرفت

افتتاح ۱۴۵ پروژه شرکت مخابرات آذربایجان شرقی

1398/11/17 - 14:28 - کد خبر: 14001 نسخه چاپی

نصر: ۱۴۵ پروژه شرکت مخابرات آذربایجان شرقی با اعتبار قریب به ۳۵ میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش نصر، یوسف شکوری در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی که صبح امروز پنجشنبه ۱۷ بهمن سال ۹۸ به مناسب ایام دهه فجر برگزار شد، گفت: امروز با حضور جناب استاندار ۱۴۵ پروژه مخابراتی با اعتباری با قریب به ۳۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی با بین اینکه این پروژه ها به صورت استانی در شهرها و روستاها اجرا شده است، افزود: نصب و راه اندازی کافو نوری (توسعه شبکه کابل مسی و نوری) با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان یکی از این پروژه هاست.

وی ادامه داد: در حال حاضر دوهزارو 400 کیلومتر فیبر نوری بین شهری به صورت دو مسیره وجود دارد و همچنین بیش از هزار روستا نیز مجهز به فیبرنوری هستند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم با توسعه باند پهن زیر ساخت را برای فعالان حوزه فناوری فراهم کنیم، اظهار داشت: تانیت زیرساخت های ارتباطاتی به توسعه اقتصاد دیجیتال استان نیز کمک کند.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی اضافه کرد: استفاده از خدمات غیر حضوری در حال افزایش است و میل مردم به استفاده از فضای مجازی بیشتر می شود که این موضوع سبب شده است احساس نیاز بیشتری به زیرساخت در سطح استان ایجاد شود.

وی در ادامه، ایجاد شبکه بهداشت، شمس، شبا و چندین شبکه اختصاصی دیگر که در دو هزار نقطه جای جای استان را به هم متصل کرده است، را از پروژه های گذشته این مجموعه خواند.

شکوری به توسعه سایت های ۳،۲ و ۴ جی و شبکه همراه روستایی که با تلفن همراه یکی شده است نیز اشاره کرد و اذعان داشت: هم اکنون بیش از ۸۰ روستا مجهز به سایت ۳جی هستند.

وی به دیگر پروژه های افتتاح شده به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و گفت: توسعه شبکه کابل نوری جهت اتصال منازل به فیبر نوری، توسعه و جایگزینی سوییچ تلفن، تاسیس و توسعه DLC از دیگر پروژه ها و طرح های افتتاح شده شرکت مخابرات به مناسبت دهه فجر در سال ۹۸ آذربایجان شرقی است.
انتهای پیام/
افتتاح ۱۴۵ پروژه شرکت مخابرات آذربایجان شرقی گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار