مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری حراجی ماهانه آثار هنری و صنایع‌دستی فیروزه در تبریز

1398/11/17 - 11:58 - کد خبر: 13993 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ضمن اعلام خبر برگزاری حراجی ماهانه آثار هنری و صنایع‌دستی فیروزه، این رویداد را محفلی برای ارائه صنایع‌دستی اصیل و بومی هنرمندان این استان، دانست.

به گزارش نصر، مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، گفت: حراج ماهانه آثار هنری و صنایع‌دستی با هدف حمایت از هنرمندان و دانشجویان رشته‌های هنری و ایجاد فضای دائمی برای ارائه این آثار نفیس برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این حراجی محفلی برای ارائه صنایع‌دستی اصیل و بومی است، افزود: تمامی آثار، ابتدا توسط کارشناسان مجرب در تمامی رشته‌ها مورد ارزیابی می‌شود تا اصالت و کیفیت آن‌ها مورد تأیید قرار گیرد و سپس مجوز شرکت اثر در حراجی صادر می‌شود.
وی با بیان این‌که ارتقا کیفی و کمی، احیاء، توسعه و ترویج صنایع‌دستی بومی و سنتی از دیگر با هدف برگزاری این حراجی است، افزود: حراج ماهانه آثار هنری و صنایع‌دستی علاوه بر فراهم کردن این فضا، سبب می‌شود، مردم و مخاطبان نیز آشنایی بیشتری با هنرهای اصیل و بومی داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: حراج ماهانه فیروزه اولین پنجشنبه و جمعه هرماه در خانه قدیمی صدقیانی برگزار خواهد شد.
مدیر نمایشگاه دائمی آثار هنری دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز افزود: شرکت برای هنرمندان تبریز، دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشجویان سایر دانشگاه‌های استان، مجموعه‌داران، گالرهای هنری، هنرمندان شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی و تمامی علاقه‌مندان صاحب آثار هنری در این نمایشگاه ازاد است.
حبیب دیدار ادامه داد: علاقه‌مندان به مشارکت در زمان اعلام‌شده آثار خود را همراه با قیمت پیشنهادی به دبیرخانه حراجی تحویل خواهند داد، همچنین تعداد آثار تحویلی برای هر هنرمند حداکثر سه اثر و تعداد آثار تحویلی برای گالری‌ها و مجموعه‌داران حداکثر 20 اثر خواهد بود.
وی با اشاره به آغاز اولین دوره طرح فیروزه، بیان کرد: زمان تحویل آثار در روزهای 15 الی 25 بهمن‌ماه 98 در محل خانه تاریخی صدقیانی تبریز خواهد بود و تمامی آثار از نظر هنری و کیفیت ارائه توسط هیئت نظارت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، دیدار در خاتمه گفت: اولین دوره حراج آثار هنری و صنایع‌دستی طی روزهای 8 و 9 اسفند در محل دانشکده معماری "خانه تاریخی صدقیانی تبریز" برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برگزاری حراجی ماهانه آثار هنری و صنایع‌دستی فیروزه در تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار