نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی انجام داد

1398/11/17 - 11:17 - کد خبر: 13990 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی انجام داد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سیدعلی آل هاشم در نوزدهمین آیین شب خاطره حوزه هنری با موضوع نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان این مطلب اظهار کرد: حوزه هنری استان با برگزاری چنین برنامه های فرهنگی، اقدام ارزشمند و قابل تقدیری انجام می دهد.
وی در ادامه با اشاره روز نیروی هوایی ابراز داشت: بنده به واسطه حضورم در ارتش جمهوری اسلامی، خاطرات زیادی را از قهرمانان نیروی هوایی دارم؛نیروی هوایی ارتش نقش بی بدیلی را در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد.
امام جمعه تبریز در ادامه افزود: بدنه ارتش قبل از انقلاب اسلامی بدنه سالمی بود، تنها سران ارتش در زمان طاغوت فاسد بودند به طوری که خلبانانی چون سرهنگ بلورفروشان در زمان آموزشی خود در آمریکا حتی یه لقمه از غذاهای آنان را مصرف نکرد.
وی در ادامه با اشاره به فرمانده پدافند نیروی هوایی ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: در یکی از ملاقاتمان با شهید ستاری که یکی از اشخاص باسواد، روشن و متخصص نیروی هوایی کشور بود و دانش نظامی استثنایی در این زمینه داشت اظهار کرد که شهدای نیروی هوایی مظلوم ترین شهدای دوران دفاع مقدس بودند چرا که در زمان شهادت به دلیل عدم تضعیف روحیه کشور، این اسامی اعلام نمی شد.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دیدار نیروهای هوایی کشور با بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: کمر طاغوت با حضور نیروی هوایی ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در محل اقامت حضرت امام خمینی (ره)، شکسته شد.
وی همچنین به نقش نیروی هوایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: دانش نیروی هوایی در دوران هشت سال دفاع مقدس به ویژه در عملیات والفجر ۸، موجب بهم خوردن معادلات و ساماندهی رژیم بعثی صدام شد به طوری که بیش از ۷۰ فروند هواپیمای ایرانی، نقاط اساسی عراق را ساقط کردند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین ادامه داد: جلوگیری از برگزاری اجلاس سران ‌کشورهای غیرمتعهد در بغداد در زمان هشت سال دفاع مقدس توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از دیگر افتخارات این نهاد نظامی کشور بود.
وی در بخش دیگر سخنان به شهید خلبان رحمانی اشاره کرد و گفت: شهید خلبان سرتیپ دوم رحمانی، از جمله نیروهای خوش‌رو و ارزشی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز بود و همواره در راز و نیاز با معبود خود بود به طوری که ایشان ۱۸ بار قرآن را در مسجدالحرام را ختم کردند.
وی بر ضرورت توجه صدا و سیما در انعکاس این فداکاری ها این نیروها تأکید کرد.
امام جمعه تبریز در ادامه به سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: حضور ۲۵ میلیون نفر در تشییع جنازه این سردار بزرگوار اسلام نشان از عظمت این فرد بود و پس از شهادت سردار، حمله نظامی ایران به پایگاه نظامی آمریکا، ابهت آمریکا را بهم زد به طوری که خود روسیه و چین می گفتند ما تا امروز اینقدر به توخالی بودن و تبلیغات الکی آمریکا پی نبرده بودیم.
گفتنی است، همزمان با نکوداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نوزدهمین آیین شب خاطره حوزه هنری آذربایجان شرقی با موضوع نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز در پردیس فرهنگی سینمایی قدس برگزار شد.
همچنین در این آیین امیر سرتیپ دوم خلبان رضا زمانی نیا، سرهنگ حبیب الله بلورفروشان و سرهنگ خلبان علی رحیمی پناه خاطره گویی کردند.
همچنین در ادامه، یاد و خاطره و چهلمین روز شهادت سرتیپ دوم خلبان محمودرضا رحمانی که در جریان در سقوط یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش در ارتفاعات سبلان به مقام شهادت نائل شد، گرامی داشته شد و اثر سیاه قلم شهید رحمانی توسط هنرمند تبریزی نوید حسین زاده طراحی شد و توسط نماینده ولی فقیه در استان و رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی به خانواده این شهید اهدا شد.
انتهای پیام/
نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی انجام داد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار