معاون پژوهشی، فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبر داد:

وجود ۳۰ زمینه فعالیت استارتاپی در آذربایجان شرقی

1398/11/17 - 10:05 - کد خبر: 13976 نسخه چاپی

نصر: مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: استان آذربایجان شرقی دارای ۳۰ مورد پتانسیل و زمینه مختلف برای فعالیت استارتاپی است که می‌تواند با فناوری نوین به استانی تاثیرگذار در حوزه علمی تبدیل شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمدحسین موسی زاده روز چهارشنبه در آیین اختتامیه رویداد شتاب نخودچی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال فناوری پتانسیل‌های موجود در استان است.
وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند فناوری‌های مختلفی را انجام دهد و استارت آپ‌ها را به سوی سرمایه‌گذاری سوق دهد؛ این دانشگاه توانسته نگاهها را به سوی پتانسیل‌های کشور متمرکز کرده و در زمینه‌های اقتصادی با اتکا به پتانسیل‌های داخلی حرکت کند.
وی خاطرنشان کرد: امروزه وزارت علوم و دولت استارت آپ‌ها را در تمامی زمینه‌ها فراهم می‌کند، چراکه این رویداد شتاب‌ها برای مردم است.
مدیر امور  پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان این‌که در تولید نخود دومین تولیدکننده جهان هستیم گفت: این پتانسیل اول در ترکیه بعد در کشور ما ایجاد شده است که باید با تلاش و کوشش ابتدا جایگاه خود را حفظ کرده و سپس با فناوری‌های نوین به سوی رتبه اول حرکت کنیم.
وی در پایان ادامه داد: تکنولوژی ماشین آلات کشور ما از ترکیه ضعیف‌تر است، اما می‌توانیم با همتی بلند به این مهم دست یابیم.


استارتاپ ها در زمینه علمی هیچ مرزی ندارند

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر، اظهار کرد: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و باید تلاش کنیم با افزایش صادرات بازار کشور اروپایی را به سمت ایران متمرکز کنیم.
حمیدرضا قاسم زاده افزود: محورهای این رویداد شتاب هوشمندانه انتخاب شده است، چرا که با استفاده از این محورها هر شرکتی می‌تواند برای مردم موثر باشد.
وی ادامه داد: استارتاپ‌ها می‌تواند با فناوری‌های نوین در زمینه کیفیت نیز حرکت کنند و برای کنترل کیفیت نیز کمک حال دستگاه‌های ناظر باشند.
وی در پایان گفت: امروزه علم دارای هیچ محدودیتی نیست و می‌تواند در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و ... با ورود کارشناسی حرکت‌های عظیمی را انجام دهد.

انتهای پیام/
وجود ۳۰ زمینه فعالیت استارتاپی در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار