خبر/

افتتاح ۴۷۹ میلیارد ریال طرح طی پنجمین روز دهه‌فجر در آذربایجان‌غربی

1398/11/17 - 10:30 - کد خبر: 13969 نسخه چاپی

نصر: همزمان با روز گذشته و پنجمین روز از دهه مبارک فجر امسال، طرح‌های مختلفی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید که هزینه انجام‌شده توسط دولت و بخش خصوصی برای اجرای آنها ۴۷۹ میلیارد ریال بود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، این طرح‌ها در بخش‌های عمرانی، خدماتی، آموزشی، تولیدی و کشاورزی در شهرستان‌های اشنویه، تکاب، میاندوآب، ماکو و مهاباد برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و علاوه بر آنها یک طرح گازرسانی نیز در روستاهای مرزی ارومیه آغاز شد و مرکز مکانیزه امداد شرکت گاز نیز به بهره‌برداری رسید.


کلنگ‌زنی گازرسانی به ۳۶ روستای ارومیه با حضور استاندار
استاندار آذربایجان‌غربی در پنجمین روز از دهه‌فجر امسال به منطقه مرگور شهرستان ارومیه سفر کرد تا کلنگ گازرسانی به ۳۶ روستای نوار مرزی این منطقه را بر زمین بزند.
با بهره‌برداری از این پروژه گازرسانی، حدود پنج هزار خانوار با اعتبار پیش‌بینی شده به میزان ۳۲۹ میلیارد ریال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.


افتتاح ۲۱ طرح عمرانی و خدماتی در اشنویه
همزمان با این روز آیدین رحمانی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی میهمان مردم و مسوولان اشنویه بود و در این سفر ۲۱ طرح عمرانی و خدماتی به بهره‌برداری رسید.
این طرح‌ها شامل دو مدرسه خیّرساز و مشارکتی شهری و روستایی، یک واحد سردخانه، یک واحد گاوداری و آسفالت معابر پنج روستای بخش مرکزی و هشت طرح شهرداری، بهسازی محور اشنویه - پیرانشهر، طرح فیبر نوری مخابرات و آسفالت معابر روستای «ده‌شمس» بود.
برای احداث مدرسه خیریّه مشارکتی لقمان پاشایی با زیربنای ۵۰۰ مترمربع و مساحت دو هزار و ۷۹۲ مترمربع، ۹ میلیارد ریال هزینه شده‌ و مدرسه دو کلاسه «حاجی‌ثانی» نیز در روستای «سبیان» با دو میلیارد ریال هزینه احداث شده‌است.
گاوداری ۵۰ راسی در روستای «اسلاملوی» اشنویه نیز  با ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سردخانه ۱۰ هزار تنی خان‌بیگی با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه و اشتعال زایی ۱۰ نفری در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت.


افتتاح دو طرح تولیدی و خدماتی در مهاباد
همزمان با پنجمین روز از دهه‌فجر امسال دو طرح شامل یک واحد تولیدی لباس بیمارستانی و ساختمان آتش‌نشانی روستای «خانقاه» در مهاباد به بهره برداری رسید که در مجموع چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آنها صرف شده‌است.


افتتاح سه طرح در ماکو
همچنین سه طرح معدنی، صنعتی و آبزی‌پروری شامل واحد صنعتی شن و ماسه، واحد صنعتی مونتاژ ادوات کشاورزی و پرورش ماهی در ماکو بهره‌برداری شد.
حجم سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری از واحد صنعتی شن و ماسه ۱۰۰ میلیارد ریال بوده و با افتتاح آن که ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن شن و ماسه را در سال داراست، ۱۵ نفر مشغول به کار شدند.
واحد صنعتی مونتاژ ادوات کشاورزی دیگر طرح افتتاحی در ماکو بود که حجم سرمایه‌گذاری آن دو میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی آن نیز ۱۵ نفر اعلام شد.
مجموعه پرورش ماهی نیز که در بخش بازرگان شهرستان ماکو مورد بهره‌برداری قرار گرفت، سالانه ۵۰ تن ماهی وارد بازار کشور خواهد کرد.


افتتاح پنج مدرسه در میاندوآب
در شهرستان میاندوآب نیز پنج باب مدرسه با ۲۰ کلاس درس مورد بهره‌برداری قرار گرفت که برای ساخت آنها ۴۴.۵ میلیارد ریال هزینه شده‌است.


افتتاح ۱۱ طرح خدماتی و زیربنایی در تکاب
در شهرستان تکاب نیز ۹ طرح برق‌رسانی به روستاها و توسعه شبکه برق تکاب با ۲۸ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید و ساکنان ۹ روستا  از نعمت برق پایدار برخوردار شدند.
در این روز همچنین دو طرح خدماتی شامل مرکز مشاوره و کارآفرینی در حوزه خدمات استارت‌آپی و طرح‌های نوین و مرکز خدمات کاریابی با مشارکت اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی تکاب افتتاح شد.
طی دهه‌فجر امسال ۴۶۷ برنامه فرهنگی اجرا، ۵۳۹ طرح افتتاح و ۵۵ طرح کلنگ‌زنی می‌شود؛ رویکرد اصلی در اجرای این طرح‌ها تقویت امید و ایجاد نشاط در بین مردم است که می‌تواند موتور محرکی برای ادامه راه پرافتخار ایران اسلامی در گام دوم انقلاب باشد.
انتهای پیام/
افتتاح ۴۷۹ میلیارد ریال طرح طی پنجمین روز دهه‌فجر در آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار