رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خبر داد:

ورود وزارت صنعت برای حل مشکلات حقوقی منطقه ویژه اقتصادی سهلان/ مجوز توزیع برنج های توقیف شده در مراغه صادر شد

1398/11/16 - 17:54 - کد خبر: 13951 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در مورد مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سهلان، گفت: با تفیض اختیار شفاهی وزیر صنعت به سازمان صمت استان ما به این موضوع ورود پیدا کردیم و مسائل مناطق ویژه اقتصادی و آزاد را هم بر اساس وظایف ذاتی سازمان صمت در پیگیری می کنیم

به گزارش خبرنگار نصر، "حبیب امین زاده" ظهر امروز در نشست با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی با تشریح عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در 10 ماهه اخیر، اظهار کرد: میز نهضت ساخت داخل در سازمان صمت استان فعال شده و ما اولین استان بعد از استان تهران هستیم که میز ساخت داخل در آن فعال شده است و تا کنون 22 قطعه حساس در این میز توسط قطعه سازان استان داخلی سازی شده است.
 
وی افزود: صنایع قطعه سازی استان با فعال شدن میز نهضت ساخت داخل به بخش صنعت نفت و مس هم به صورت رسمی ورود پیدا کردند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در ادامه افزود: نمایشگاه ارائه قطعات مورد نیاز صنایع مختلف در یک ماه آتی برگزار می شود.
 
امین زاده در ادامه از رشد صادرات آذربایجان شرقی با تشدید تحریم ها خبر داد و گفت: بخش خصوصی استان خوشبختانه در این رابطه فعالیت خوبی دارد و بخش خصوصی فعال از مزیت های مهم استان است.
 
وی در ادامه به فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اشاره کرد و افزود: اینکه گفته شود واحدهای تولیدی استان مشکل ندارند، درست نیست اما مشکلی نیست که نتوان آن را حل کرد.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: 107 واحد تولیدی مشکل دار در سال جاری طی بررسی های صورت گرفته در ستاد تسهیل و ارائه تسهیلات لازم به چرخه تولید بازگشته اند و 500 پرونده واحد تولیدی بدهکار به بانک ها استمحال بدهی شده اند.
 
امین زاده در مورد مشکلات مربوطه به منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز که مورد پرسش خبرنگار «نصر» واقع شده بود، گفت: اخیراً با تفیض اختیار شفاهی وزیر صنعت به سازمان صمت استان ما به این موضوع ورود پیدا کردیم و مسائل مناطق ویژه اقتصادی و آزاد را هم بر اساس وظایف ذاتی سازمان صمت در پیگیری می کنیم تا کمک حال این واحدهای صنعتی که توسط طرف های خارجی هم سرمایه گذاری شده باشیم.
 
وی ادامه داد: یک جلسه هم با وزیر صنعت در این مورد برگزار کردیم و جلسات هماهنگی دیگری هم در مورد منطقه ویژه اقتصادی سهلان خواهیم داشت.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در مورد تعیین وضعیت توقیف 2 هزار و 500 تن برنج به ظن احتکار در مراغه، نیز گفت: سازمان تعزیرات در مورد احتکار این محموله برنج اظهارنظر خواهد کرد، اما بالاخره مجوز توزیع این برنج ها اخذ شده و به قیمت دولتی در بازار جهت مصرف مردم عزیز توزیع می شود.
 
انتهای پیام/
 
ورود وزارت صنعت برای حل مشکلات حقوقی منطقه ویژه اقتصادی سهلان/ مجوز توزیع برنج های توقیف شده در مراغه صادر شد محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار