خبر/

راننده اردبیلی اتوبوس سانحه دیده در آزادراه زنجان - قزوین دو سال محروم شد

1398/11/16 - 17:00 - کد خبر: 13945 نسخه چاپی

نصر: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن محروم کردن راننده اردبیلی اتوبوس سانحه دیده در آزادراه زنجان - قزوین از دو سال رانندگی، شرکت سیماسفر اردبیل را نیز یک سال پلمب کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، بامداد دیروز گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در بزرگراه زنجان - قزوین چهار نفر کشته و  ۲۵ نفر مصدوم شدند، این اتوبوس از اردبیل عازم تهران بود و به گفته مراجع ذیربط خستگی و خواب آلودگی راننده عامل واژگونی آن بوده است.
رضا شیرین زاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل امروز گفت: شرکت مسافربری بین‌المللی سیماسفر اردبیل که این اتوبوس متعلق به آن بوده  به دلیل ارتکاب تخلفات حمل و نقل و نیز تصادف منجر به فوت و جرح به مدت یک سال پلمب و لغو خدمات شده است.
وی افزود: با برگزاری کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافر در سازمان راهداری کشور همچنین  راننده متخلف نیز دو سال از رانندگی محروم شد.
شیرین زاده بیان کرد:  این اداره کل بر عملکرد شرکت های مسافربری نظارت داشته و از  کوتاهی و عدم نظارت شرکت‌ها نسبت به عملکرد کارکنان و ناوگان مسافربری خود چشم پوشی نمی کند.
وی اضافه کرد: سامانه سپهتن بر روی اتوبوس‌های مسافربری نصب شده  تا دستگاه‌های متولی  لحظه به لحظه حرکت وسیله نقلیه را کنترل نماید و مسوولیت اصلی نظارت بر عملکرد راننده و ناوگان از ابتدا تا انتهای مسیر برعهده شرکت مسافربری می باشد.
به گفته وی‌،  روزانه حدود ۱۶۰ دستگاه اتوبوس تحت پوشش  ۵۹ شرکت مسافربری از مرکز استان اردبیل به سایر شهرها اقدام به جابجایی مسافر می کنند و مدیران شرکت ها  باید نسبت به کنترل بیشتر اتوبوس‌ها اقدام کنند.
وی نظارت مدیران فنی شرکت ها جهت کنترل مسائل فنی و ایمنی اتوبوس از جمله لاستیک، شیشه ها، سیستم های گرمایشی سرمایشی و ترمز، تجهیزات ایمنی، کپسول آتش نشانی و کنترل معاینات فنی خودرو را از جمله اقدامات مهم و مستمر انجام یافته در پایانه های مسافربری استان اردبیل دانست.
وی  از مسافران خواست شکایت خود از عملکرد شرکت‌ و اتوبوس‌ها  را از طریق سامانه ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به دفتر ترمینال اعلام کنند.
انتهای پیام/
راننده اردبیلی اتوبوس سانحه دیده در آزادراه زنجان - قزوین دو سال محروم شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار