مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور؛

مردم‌محوری در راس برنامه‌های بهزیستی است

1398/11/16 - 16:15 - کد خبر: 13938 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی، گفت: یکی از جدی‌ترین خدمات کمپ‌ها، فعالیت و مشارکت آن‌ها در طرح ساماندهی معتادان متجاهر است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، فرید براتی‌سده پیش از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در کنار دستگاه‌های دیگر در بحث‌های مربوط به پیشگیری، درمان، کاهش آسیب، صیانت و بحث معتادان متجاهر فعالیت دارد.
وی افزود: فعالیت‌های بهزیستی در سال گذشته عمدتا با رویکرد اجتماع‌محور، یعنی خود مردم با مشارکت‌شان و برنامه‌ریزی خود، برای خودشان در فضای شهری و روستایی با همکاری ادارات آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در محیط‌های آموزشی، مهدهای کودک و محیط‌های صنعتی و اداری طرح‌هایی را اجرا کردیم که تقریبا برای جمعیت ۱۶ میلیون نفری این برنامه‌ها ارائه شد.
این مسئول در رابطه با طرح‌های اجرا شده، تصریح کرد: یک طرحی در بعضی از استان‌ها با هدف ارتقای مهارت‌های شناختی و رفتاری با همکاری نهادهای خرد حمایتی در مناطق حاشیه‌ای یا کمتر برخوردار اجرا شد.
براتی‌سده، گفت: یکی از مشکلات موجود این است که برای جمعیت‌هایی که در معرض خطر ابتلا به اعتیاد هستند برنامه‌ای نداریم و روی مسائل آن‌ها تمرکز نمی‌کنیم که طی طرحی بسته‌های آموزشی تهیه شد و در بعضی استان‌ها این آموزش‌ها ارائه شدند.
وی افزود: خیرین و موسسات خیریه از اجرای این طرح در مناطق حمایت کردند و بازخوردهای موثری نیز دریافت کردیم.
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی در رابطه با طرح کیان نیز اظهار کرد: برای اجرای طرح کیان در هر استان محیط‌کاری انتخاب و با همکاری بهزیستی و پرسنل خود اداره آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را ارائه دادیم.
همچنین اگر در اداره نیز فردی ابتلا به مصرف مواد بود به مراکز مربوطه برای درمان معرفی شدند.
این مسئول افزود: طرح دیگری به نام طرح کاربین اجرا می‌شود که در فضای مجازی پیام‌های افراد را دریافت می‌کند و با توجه به موضوع پیام، یک پیام بهداشتی با همکاری متخصصان مربوطه به فرد ارائه می‌گردد.
براتی‌سده اظهار کرد: یکی از جدی‌ترین خدمات کمپ‌ها فعالیت و مشارکت آن‌ها در طرح ساماندهی معتادان متجاهر است که در کشور نزدیک به ۴۰۰ مرکز فعال در این زمینه وجود دارد که حدود ۳۵۰ هزار نفر از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.
این مسئول بیان کرد: در سال گذشته در بحث بازتوانی نیز اقداماتی انجام می‌شد. از سال ۹۷ نیز طرحی به نام طرح مدیریت مورد در این زمینه اجرا می‌شود.
انتهای پیام/
مردم‌محوری در راس برنامه‌های بهزیستی است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار