معاون استاندار آذربایجان شرقی:

خدمات دولت به اطلاع مردم نمی رسد

1398/11/16 - 15:35 - کد خبر: 13932 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان شرقی از عدم اطلاع رسانی خدمات دولت، انتقاد کرده و آن را بی انصافی در حق دولت دانست.

به گزارش نصر به نقل از مهر،  داود گرشاسبی، در مراسم میز خدمت روستای «تازه کند» که با حضور امام جمعه مرند و برخی رؤسای ادارات برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: بسیاری از مشکلات موجود جبری هستند و برخی آنها خودساخته است که با تعامل و همدل و همفکری می‌توان برطرف کرد، باید به نوع تعاملات خود با یکدیگر توجه کنیم و به حقوق همدیگر بیشتر احترام بگذاریم.
فرماندار ویژه مرند با اشاره به مشکلات مطرح شده روستا توسط اهالی گفت: در زمینه مشکل پسماند یا زباله گاه که در نزدیکی روستا قرار دارد، امسال با صرف هزینه یک میلیاردی به پیمانکار و خاک ریزی مداوم بر روی زباله‌ها توانستیم بوی نامطلوب زباله گاه را برطرف کنیم.
گرشاسبی با اشاره به مشکل نبود سالن ورزشی در روستا اظهار داشت: در زمان گذشته مقرر شده بود احداث سالن ورزشی با مشارکت اهالی صورت گیرد که متأسفانه نتوانستند به تعهد خود عمل کنند ولی نگاه ما به حوزه ورزش و جوانان بالاخص در روستا ویژه است و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا مشکل حوزه ورزش را برطرف کنیم تا اهالی برای ورزش به سایر روستاها مراجعه نکنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان مرند با اشاره به همکاری رانندگان مسافربر روستایی با راهنمایی و رانندگی افزود: وظیفه رانندگان حمایت از این طرح است و دولت با صرف هزینه‌های زیادی پایانه شمال غرب شهر مرند را احداث کرده تا باری از مشکلات شهرستان را برطرف کند و ترافیک شهر مرند برطرف شود و اجرای این طرح نیاز به همکاری و فرهنگ سازی دارد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور گفت: دنیا، ایران را تحریم کرده و فروش نفت و معاملات با سایر کشورها با مشکل مواجه است ولی با وجود چنین شرایطی دولت اقدامات بسیار ارزنده‌ای در جهت توسعه کشور برداشته است که متأسفانه بیان نمی‌شود.
وی افزود: دولت به کشاورزان سوبسید ارائه می‌دهد ولی متأسفانه این خدمات گفته نمی‌شود که بی انصافی در حق دولت است.
گرشاسبی ادامه داد: در سال جاری برای روستای تازه کند دولت برای تعمیر و اصلاح شبکه آب روستا مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کرده اما هیچ کس آن را بیان نکرده که بی انصافی در حق دولت است.
فرماندار شهرستان ویژه مرند ادامه داد: دولت تمام و کمال به فکر مردم و کشور است و ما خادمان مردم هستیم اما بی انصافی را قبول نداریم چرا که خدمات صورت گرفته دولت باید به اطلاع مردم برسد و حتی خود مردم هم شاهد این خدمات هستند.
گرشاسبی گفت: عده‌ای از افراد گندم را احتکار کردند و به دولت ندادند و دیده شد این احتکار باعث فرسودگی گندم‌ها شد، با این حال دولت با قیمت مناسب اقدام به خرید گندم از کشاورزان کرد و با صرف هزینه‌های زیاد از جمله تبدیل گندم به آرد آن را به دست مردم می‌رساند.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید از کلیات نظام دفاع کنیم، باید ید واحده و وحدت و تعامل و همکاری داشته باشیم و برای گذر از مشکلات گام برداریم، گفت: دولت در سال جاری با صرف هزینه بیش از یک میلیون متر مکعب آب در فصل کشت به اهالی روستا داد تا مشکل آبی کشاورزان برطرف شود که یک خدمت بسیار بزرگی بود.
معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به توجه کشاورزان روستا به محل کشت محصولات خود ابراز داشت: کشاورزانی که زمین زراعی آنها در مسیر خط فاضلاب قرار دارد به نوع کشت خود توجه بیشتری داشته باشند تا سلامت مردم جامعه به خطر نیفتد.
وی افزود: با جهاد کشاورزی در زمینه کشت محصول هماهنگی شود و در این زمینه کار کارشناسی صورت گیرد.


افتتاح پروژه‌های یامچی در دهه فجر

همچنین امروز چندین پروژه عمرانی در پنجمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مرند در بخش یامچی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.
افتتاح معابر روستای اربطان از جمله زیرسازی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع، آب رو و جدول گذاری به طول ۴۵۰ متر مربع و اجرای آسفالت به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع با صرف هزینه ۲۰۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.
بهره برداری از آسفالت و سنگ فرش معابر بخش یامچی به طول یکصد هزار متر مربع با صرف هزینه دو میلیارد تومان توسط شهرداری یامچی دیگر پروژه امروز بود.
افتتاح خیابان‌های ۲۴ متری و ۱۶ متری در روستای مرکید با همکاری راه و شه سازی و بنیاد مسکن و بخشداری یامچی با تخصیص ۱۹۰ تن قیر رایگان با صرف هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/
خدمات دولت به اطلاع مردم نمی رسد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار