رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماکو؛

موردی از بیماری کرونا در ماکو رویت نشده است

1398/11/16 - 14:20 - کد خبر: 13916 نسخه چاپی

نصر: رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: تا به امروز هیچ گونه مورد مشکوکی حتی به صورت بستری با علائم ویروس کرونا در شهرستان رویت نشده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، رحیم صمدی در گفت و گویی در تشریح علایم اصلی این بیماری گفت: تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی از جمله شاخص این بیماری است که همچنین بیمار ممکن است سرفه‌های چند روزه ظاهراً بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه نیز گزارش شده‌است که این مورد می‌تواند بیمار را به همودیالیز نیازمند کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو با تاکید بر برخی نگرانی های مردم پیرو بیماری کرونا ویروس اظهار کرد: این بیماری که از لحاظ پزشکی نیو کرونا ۲۰۱۹ نام گرفته است، امروز در ایران و در شهرستان ماکو در کنترل کامل است به گونه ای که نتیجه اقدامات و آموزش های ارائه شده در شهرستان به دلیل مرزی بودن این منطقه با کشور ترکیه شاهد آن هستیم که تا به امروز هیچ گونه مورد مشکوکی حتی به صورت بستری نیز در شهرستان رویت نشده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: در سطح کلی این بیماری از راه تنفس پیکره انسان را با مشکل مواجه می‌کند و با قطرات تنفسی و لمس دستان در شرایط مختلف منتقل می شود.
این کارشناس بهداشتی همچنین میزان کشندگی ویروس کرونا را به مراتب کمتر از ویروسهای سارس و مرس عنوان کرد و افزود: این بیماری بنا بر اعلام وزارت بهداشت و درمان میزان خطر کمتری نسبت به آنفولانزا دارد.
صمدی همچنین بر بازدید اکیب شبکه بهداشت و درمان ماکو از پایانه مرزی بازرگان و ارزیابی میزان آمادگی پرسنل پایانه مرزی و ارگان های مربوطه شاغل در پایانه و پایگاه مراقبتهای بهداشتی در مقابل پیشگیری از ویروس کرونا به کشور از مرز زمینی ترکیه اشاره کرد و افزود: طی بازرسی های صورت گرفته در آمادگی کانل در پیشگیری از این ویروس هستیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو در تشریح اقدامات پیشگیرانه از این بیماری گفت: دستان خود را مرتب با صابون بشویید، دهان و بینی خود را هنگام عطسه یا سرفه بپوشانید، گوشت و تخم مرغ را کاملا بپزید، از تماس با افرادی که علائمی شبیه آنفولانزا نشان می‌دهند، خودداری کنید، از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی خودداری کنید.
انتهای پیام/
موردی از بیماری کرونا در ماکو رویت نشده است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار