رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی خبر داد:

راه‌اندازی کلینیک تخصصی دیابت در ارومیه

1398/11/16 - 13:15 - کد خبر: 13907 نسخه چاپی

نصر: رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: برای اولین بار در شمال‌غرب کشور، درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم پای دیابتی در ارومیه راه اندازی شده است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، امین رستم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در ارومیه، به تشریح برنامه‌های کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان پرداخت و اظهار کرد: 330 عنوان برنامه شاخص و وزین فرهنگی در دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی به مناسبت بزرگداشت دهه فجر در اجرا خواهد شد که از این تعداد 160 عنوان برنامه در مرکز استان، و 22 عنوان در سطح دانشگاه‌های استان در قالب نشست های بصیرتی، تریبون های آزاد دانشجویی، کرسی آزاد اندیشی و معرفت افزایی و برگزاری گفتمانهای دانشجویی با هدف تبیین آرا و اندیشه های امام راحل و سردار قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اهداف آموزشی جهاددانشگاهی گفت: در دوره‌های آموزشی این نهاد سعی می‌شود به صورت هدفمند و خلاقانه ضمن آموزش‌های تخصصی، مفاهیم کارآفرینی، ارزش آفرینی سبک زندگی و فکر آفرینی نیز به کودکان، دانش آموزان و حتی دانشجویان ارایه شود.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه 22 هزار و 660 فراگیر در گروه آموزشی زبان‌های خارجی و 775 نفردر گروه‌های پزشکی، هنر، کامپیوتر کشاورزی و منابع طبیعی از خدمات آموزشی بهره‌مند شدند، بیان کرد: ارائه خدمات آموزشی ضمن خدمت به 21 دستگاه اجرایی و بهره مندی سه هزار و 570 فراگیر از آموزش‌های ضمن خدمت از دیگر خدمات ارائه شده در معاونت اموزشی جهاد دانشگاهی استان است.
وی با اشاره به فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی جهاد دانشگاهی استان در قالب 17 شرکت دانش بنیان فعال اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون هشت شرکت از شرکت‌های فعال در مرکز رشد استان خروج موفق داشتند و به مرحله بازدهی و استقلال مالی رسیدند.
رستم‌زاده اضافه کرد:طراحی و ساخت مدارهای دیجیتال جهت هوشمند‌سازی آبیاری مزارع و فضای سبز، کشت گلخانه‌ای آناناس و موز، تولید گیاهان زینتی، تولید روغن ازونه و چیپس میوه و تولید پودر سوپر جاذب کشاورزی بخشی از فعالیت‌های شرکت‌های مذکور است.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده در درمانگاه دیابت و ترمیم زخم جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه تاکنون از قطع عضو 280 نفر جلوگیری شده است، تصریح کرد: طی سال جاری 500 مورد ترمیم زخم و خدمات پرستاری انجام و یک هزار نفر ویزیت تخصصی به مردم استان ارائه شده است.
رستم‌زاده تصریح کرد: درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم پای دیابتی جهاد دانشگاهی استان تنها درمانگاه تخصصی در خصوص ترمیم زخم و دیابت در استان است که خدمات کنترل تشخیص تا درمان دیابت، ارائه خدمات تخصصی ترمیم زخم بیماران دیابتی با روش‌های نوین و پیشرفته به روز، استفاده از پزشکان متخصص و متعهد در درمانگاه، استفاده از کادر متعهد و مجرب زخم کار و دارای مدرک زخم کاری در این مرکز برای ترمیم زخم های دیابتی- زخم بستر و زخم های ناشی از سوختگی و جراحی، برگزاری کارگاه و همایش های آموزشی برای افراد دیابتی را ارائه می کند که در مقایسه با سایر مراکز در قبال هزینه کمتر خدمات پزشکی و درمانی با کیفیت بالا به بیماران ارائه می کند.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در دو هفته آینده مقرر شده تجهیزاتی برای درمانگاه دیابت افزوده شود که مرکز را از بعد درمانی در حوزه ترمیم تخصصی زخم و دیابت به یک مرکز مجهز و پیشرفته تبدیل کند که به مراجعه کنندگان شمال غرب کشور خدمات تخصصی منحصر به فرد ارائه کند.
انتهای پیا/
راه‌اندازی کلینیک تخصصی دیابت در ارومیه خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار